در کدال منتشر شد؛

توضیحات "چکارن" در خصوص افزایش 331 درصدی سود هر سهم

توضیحات

شرکت کارتن ایران در خصوص مبانی و مفروضات پیش بینی سال مالی 1396 شفاف سازی کرد.


شرکت کارتن ایران با ارسال نامه ای به اداره نظارت بر ناشران بورسی در خصوص افزایش 331 درصدی سود پیش بینی سال مالی 96 توضیحاتی ارایه داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی (سنا )، شفاف سازی شرکت کارتن ایران در خصوص مبانی و مفروضات پیش بینی سال مالی 1396 به شرح زیر است:

1-      قیمت؛ افزایش قیمت فروش در نتیجه منطقی افزایش قیمت مواد اولیه (عمدتا کاغذ) است که روند صعودی آن در سه ماهه پایانی سال 95 از شتاب فوق العاده برخوردار شده است. 

2-      بهای تمام شده؛ با عنایت به افزایش 4.5 درصدی تناژ و 8.5 درصدی نرخ مواد اولیه، بهای تمام شده مواد اولیه مصرفی با 13 درصد افزایش در محاسبات لحاظ شده است.

3-        هزینه های تولید؛ به سبب اخذ سفارشات با تیراژ بالا از مشتریان جذب شده جدید، کاهش اتلافات تولید (توقفات و ضایعات) منجر به کاهش هزینه خواهد شد.

4-      کاهش هزینه های عمومی – اداری؛ هزینه های پرسنلی و کارکنان اداری نیز با عنایت به افزایش دستمزدها (مصوبه شورای عالی کار) با 10 درصد افزایش نسبت به سال مالی 1395 لحاظ شده است.

5-      درآمدهای عملیاتی؛ درآمدهای عملیاتی شرکت عمدتا مربوط به فروش آخال و ضایعات حاصل از تولید است که با عنایت به تناژ و نرخ ضایعات، با یک درصد افزایش لحاظ شده است.

6-      درآمدهای غیرعملیاتی؛ درآمدهای غیرعملیاتی شرکت عمدتا از محل سود سپرده و اجاره یکی از انبارهای شرکت است که با عنایت به ثابت بودن نرخ و مبلغ سپرده ها، افزایش پیش بینی درآمدهای غیرعملیاتی با 1.8 درصد شده است.  

7-      هزینه های مالی؛ تاثیر کاهش هزینه های مالی در EPS سال 96 حدود 87 ریال در محاسبات لحاظ شده است.

لازم به توضیح است که توضیحات ذکر شده در خصوص نامه علی بیک زاده، رئیس اداره نظارت بر ناشران بورسی به مدیرعامل شرکت کارتن ایران به شرح زیر بوده است:

با عنایت به انتشار مستقیم اطلاعات اولین پیش بینی سود هر سهم سال مالی 1396 به استحضار می رساند، با توجه به تعدیل نسبتاً با اهمیت پیش بینی سال مالی آتی نسبت به سال مالی 1395 مقتضی است دلایل تعدیل به تفکیک اقلام با اهمیت صورت سود و زیان تشریح شود، در این خصوص شایان ذکر است با توجه به کاهش نسبتاً با اهمیت هزینه های مالی به همراه افزایش سود حاصل از سپرده ها ضروری است برنامه شرکت در خصوص بهبود وضعیت نقدینگی و کاهش هزینه های مالی ارایه شود. همچنین با توجه به عدم تغییر نسبت سود ناخالص ضروری است مبانی مفروضات اصلی از جمله نرخ فروش محصولات، نرخ مواد اولیه و تغییرات سایر هزینه ها ارایه شود.

ضمناً با توجه به گردش تسهیلات مالی ارایه شده در فرم های کدال مقتضی است توضیحات شرکت در خصوص تسویه تسهیلات با نرخ پایین تر قبل از تسهیلات با نرخ های نسبتاً بالا ارایه شود.

یادآوری می شود، شرکت کارتن ایران با سرمایه 182 میلیارد و 250 میلیون ریال نخستین پیش بینی سود هر سهم سال مالی 96 را مبلغ 151 ریال اعلام کرده است؛ که نسبت به EPS  سال جاری معادل 331 درصد افزایش را نشان می دهد.

پیش بینی درآمد این شرکت در سال مالی 96 در مقایسه با سال مالی جاری شامل افزایش 13 درصدی فروش خالص و ارایه خدمات، افزایش 12 درصدی سود ناخالص، افزایش 16 درصدی سود عملیاتی و همچنین افزایش 338 درصدی سود خالص است.

"چکارن" سود خالص در سال مالی منتهی به 29 اسفند 96، را مبلغ 27 میلیارد و 593 میلیون ریال برآورد کرده است.                                       

           

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا