ایران به باشگاه سازندگان بازوهای بارگیری نفت در دنیا می پیوندد

ایران به باشگاه سازندگان بازوهای بارگیری نفت در دنیا می پیوندد

بوشهر- ایرنا- رئیس پژوهش و توسعه شرکت پایانه های نفتی ایران گفت: با مشخص شدن نتیجه تست عملیاتی بازوهای بارگیری ساخته شده در کشور؛ در آینده نزدیک دانش فنی ساخت بازوهای بارگیری نفت در داخل بومی و ایران به باشگاه سازندگان این بازوها در دنیا وارد می شود.

روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران روز دوشنبه به نقل از مهدی حسنی افزود: تست عملیاتی نخستین دستگاه بازوی بارگیری ساخته شده از سوی شرکت پایانه های نفتی ایران رو به پایان است.
وی اضافه کرد: به دلیل انگشت شمار بودن سازندگان بازوی بارگیری نفت در دنیا، این پروژه بسیار منحصر به فرد است.
رئیس پژوهش و توسعه شرکت پایانه های نفتی ایران با بیان این که پروژه ساخت بازوهای بارگیری شامل ساخت سه دستگاه می شود، اظهارکرد: نخستین دستگاه آن ساخته و در اسکله شرقی جزیره خارگ نصب شده است و در حال تست عملکردی و عملیاتی است که نتیجه آن بزودی مشخص می شود.
وی با اشاره به این که با انجام موفقیت آمیز پروژه ساخت بازوهای بارگیری، ایران وارد باشگاه سازندگان بازوهای بارگیری (Loading Arms) در دنیا می شود، تصریح کرد: این پروژه با همکاری جهاد دانشگاهی واحد علم و صنعت انجام شده است که اجرای آن علاوه بر صرفه جویی، سبب افزایش توانمندی نیروهای داخلی نیز می شود.
بازوی بارگیری نفت که از تجهیزات کلیدی صادرات نفت خام به شمار می رود یک ربات بزرگ است که از یک سو به نفتکش و از سوی دیگر به اسکله برای انتقال نفت به مخزن کشتی متصل می شود.
واحد پژوهش و توسعه شرکت پایانه های نفتی ایران به طور رسمی از سال ٨٦ آغاز به کار کرده است که با توجه به مسئولیت شرکت در دریافت، ذخیره سازی، اندازه گیری و صادرات نفت خام کشور، به روز بودن تجهیزات به منظور برآورد نیاز مشتریان بین المللی ایران اهمیت بالایی دارد که در نتیجه، واحد پژوهش رسالت انجام پژوهش های کاربردی را برای برطرف کردن نیازهای عملیاتی شرکت برعهده دارد.
جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر بزرگترین پایانه صادرات نفت کشور در فاصله 57 کیلومتری شمال غرب در آبهای خلیج فارس واقع است.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا