گزارش روز؛

تک نمادهای کوچک پراقبال

تک نمادهای کوچک پراقبال

در جریان دادو ستدهای آخرین روز هفته، بازار با توجه به ادامه توقف نمادها و کاهش چشمگیر حجم دادوستدها، به سمت تک نمادهای کوچک و رشد آنها هدایت شده است به طوری که گروه های بزرگ، اکثرا معاملاتی متعادل و تک نمادهای مذکور با توجه به افزایش تقاضا و شناوری پایین، اکثرا صف خرید را تجربه می کنند.

 

 

در پایان معاملات امروز، چهارشنبه 4 اسفند 95، شاخص کل متاثر معاملات مثبت نمادهای پارسان و تاپیکو با رشد حدود 47 واحدی به ارتفاع 77 هزار و 847 واحدی رسید که در این بین نمادهای وبملت و وغدیر بیشترین تاثیر کاهش را ایجاد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، در جریان معاملات آخرین روز هفته، گروه خودرویی اکثرا معاملاتی متعادل با گرایشی مثبت داشتند. در این بین نمادهای خاور، خکار، خدیزل، خچرخش و خمحور از اقبال بشتری برخوردار بودند و مثبت تر دنبال شدند تا جایی که نمادهای خاور و خمحور به صف خرید رسیدند. همچنین در اواسط بازار نماد خگستر پس از انتشار تعدیل مثبت 235 درصدی نسبت به پیش بینی قبلی، متعادل و منفی مورد بازگشایی قرار گرفت.

در گروه حمل و نقل نماد حفارس با جهش قیمتی، صف خرید شد، نماد حپارسا تحت تاثیر خرید حقوقی رشد قیمتی را تجربه کرد، نماد حتوکا صف فروش شد و نماد توریل پس از اعلام کاهش 31 درصدی سود سال 96 نسبت به پیش بینی سال گذشته و شفاف سازی های مربوطه با افت حدود 4 درصدی و نماد حسینا پس از انتشار تعدیل مثبت 4 درصدی و شفاف سازی های مربوطه متعادل و مثبت مورد بازگشایی قرار گرفتند. هیات فنی پژو فرانسه در راستای آشنایی با توانمندی های قطعه سازان ایرانی و به منظور داخلی سازی محصولات ایکاپ، از چندین واحد قطعه سازی و صنعتی در شهر تبریز بازدید کردند.

گروه های بانکی، بیمه ای و لیزینگی اکثرا معاملاتی متعادل و منفی داشتند. در این بین نمادهای ولصنم، اتکای، کوثر، ولبهمن و ولساپا مثبت تر و پر اقبال تر ظاهر شدند. در شروع بازار افزایش تقاضا در گروه سرمایه گذاری محسوس بود به طوریکه نمادهای ونیرو و وصنعت صف خرید و نمادهای گوهران، وسبحان، وسکاب و وساپا مثبت دنبال شدند. مدیرکل نظارت بر بانک‌ها و موسسات اعتباری با بیان اینکه اصلاح صورت‌های مالی بانک‌ها عمق زیان‌دهی این موسسات را به خوبی نشان داد، گفت: برای حل مشکل اگر راهی جز ادغام بانک‌ها وجود نداشته باشد این کار انجام خواهد شد.

در گروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها که معاملاتی متعادل در جریان بود، با جابجایی بلوک و معاملات دو طرفه، نماد پارسان به صف خرید رسید و حجم معاملات حدود 45 میلیون سهمی را تجربه کرد؛ همچنین نماد ساینا بدون استراحت و با صف خرید پر حجم به رشد قیمتی خود ادامه داد و نمادهای تاپیکو، وپترو، شگامرون، شکلر و شبهرن مثبت به کار خود پایان دادند. وزارت نفت عراق در بیانیه ای اعلام کرد، ایران و عراق یادداشت تفاهمی برای مطالعه ساخت یک خط لوله صادرات نفت خام از میادین شمالی عراق در کرکوک از طریق ایران امضا کرده اند.

گروه های فلزی و معدنی اکثرا منفی دنبال شدند تا جایی که نمادهای فرآور، کیمیا، فسرب، فزرین، فخاس و فسپا صف فروش شدند اما صف خرید نمادهای زنگان و فمراد چشم نوازی می کرد همچنین نماد فباهنر پس از اعلام تعدیل مثبت 50 درصدی، پیش بینی سود و شفاف سازی های مربوطه با رشد حدود 9 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت که در ادامه با صف خرید نیز مواجه شد.

در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته، نمادهای رتکو، لخزر، وتوشه، بسویچ و فلامی صف خرید و نمادهای فاذر، بشهاب، لبوتان، بکاب، بترانس، خصدرا، حفاری، بالاس و بکهنوج مثبت و مابقی متعادل و منفی به کار خود پایان دادند.

گروه ساختمانی شروعی اکثرا مثبت داشت تا جایی که نمادهای ثاباد و ثامان با صف خرید همراه شدند؛ اما در نیمه دوم بازار و با افزایش عرضه ها گروه های ساختمانی و سیمانی با نوسانات منفی به کار خود پایان دادند.

گروه آی تی با معاملات متعادل و مثبت شروع شدند. اما متعادل و منفی به کار خود پایان دادند در این بین نماد اپرداز علیرغم شفاف سازی مبنی بر عدم تغییر در فرایند سودآوری شرکت، با صف خرید پرحجم و عرضه های محدود به رشد قیمتی خود ادامه داد. نمادهای گروه زراعت (زمگسا و تلیسه) با جهش قیمتی به صف خرید رسیدند.

در گروه دارویی نماد تازه وارد برکت پس از مدتها افت قیمتی، معاملاتی مثبت را تجربه کرد، نماد دسانکو نیز پس از ریزش سنگین قیمتی در معاملات گذشته و رسیدن به سطوح جذاب قیمتی از لحاظ تکنیکالی، با جهش قیمتی به صف خرید رسید و نمادهای دسینا، دتولید، درازی و پخش مثبت دنبال شدند همچنین نماد دبالک پس از بازگشایی مثبت، افت قیمتی و نوسان منفی 13.5 درصدی را تجربه کرد. بلوک "چکاپا" در قیمت 350 تومان فروخته شد.

گروه کانی های غیر فلزی در حالی با صف خرید نماد کرازی مواجه شدند که نمادهای کتوکا و کمرجان نیز همچنان با صف خرید به رشد قیمتی خود ادامه دادند. در پایان معاملات نمادهای دسبحاح، پارسیانح با توجه به پایان مهلت پذیره نویسی و نماد ولصنم جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی متوقف شدند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا