کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد؛

نمایشگاه بورس بانک بیمه ؛ فرصتی برای جذب سرمایه های خارجی

نمایشگاه بورس بانک بیمه ؛ فرصتی برای جذب سرمایه های خارجی

سرپرست عملیات بازارگردانی شرکت تامین سرمایه آرمان با تاکید بر بررسی دستاوردهای این نمایشگاه در دوره های گذشته افزود: اکنون که برجام در مسیر اجراست، نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه می تواند فرصتی عالی برای تحقق اهداف در حوزه جذب سرمایه گذار خارجی باشد .

 

سرپرست عملیات بازارگردانی شرکت تامین سرمایه آرمان، بر لزوم استفاده از فرصت های دهمین دوره نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه برای حضور بورس های بین المللی در بازار سرمایه ایران تاکید کرد.

عظیم ثابت به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) گفت: از آنجا که بورس تهران به آیسکو پیوسته است، باید با توجه به این اتفاق مهم در نمایشگاه آتی از این موقعیت بهترین استفاده را برد و با سفارت های کشورهای مطرح مذاکره کرد تا حضور بورس های بین المللی در بازار پررنگ تر شود.

وی با اشاره به اینکه کشور ما پتانسیل های خوبی برای سرمایه گذاری دارد که هنوز نیاز به معرفی بیشتر دارد گفت: مسوولان باید از از فرصت نمایشگاه و همچنین پیوستن به آیسکو برای برگزاری هرچه بهتر آن استفاده کنند و بهتر است در نمایشگاه امسال از متخصصان خارجی بیشتری دعوت شود تا در این گردهمایی، بازار ایران به آنها معرفی شود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: علاوه بر این لازم است از مدیران مطرح و اساتید مالی بین المللی نیز برای حضور در نمایشگاه دعوت شود تا برای ما تشریح کنند در حال حاضر در چه جایگاهی ایستاده ایم و با سایر بازارهای بین المللی چقدر فاصله داریم و برای رسیدن به نقطه ایده آل چه کار باید کرد.

سرپرست عملیات بازارگردانی شرکت تامین سرمایه آرمان همچنین  با تاکید بر بررسی  دستاوردهای این نمایشگاه  در دوره های گذشته افزود: اکنون که برجام در مسیر اجراست،  نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه می تواند فرصتی عالی برای تحقق اهداف در حوزه جذب سرمایه گذار خارجی باشد .

وی همچنین در بخش دیگری از این گفت و گو  با اشاره به شرایط خاص بازار سرمایه و رکود نسبی حاکم بر این بازار تاکید کرد: فراموش نکنیم که بازار سرمایه هر سال رفتاری متفاوت با سال قبل دارد؛ لذا  همه جنبه های بازار باید مورد توجه قرار بگیرد و شاید لازم باشد که این نمایشگاه را متفاوت از دوران رونق قبلی برگزار کنیم.

ثابت افزود: به نظر من بر ای برگزاری بهتر نمایشگاه نیاز به کمیته سیاست گذاری،مجری و نمایندگان سه صنعت بورس ، بانک و بیمه است تا با تشکیل کمیته راهبردی،  سیاست گذاری هایی منطقی انجام شود.

وی در ادامه پیشنهاد داد تا سه صنعت بورس بانک و بیمه در نمایشگاه از هم تفکیک شوند و گفت: برای هرچه بهتر شدن این نمایشگاه بهتر است بار علمی آن افزایش یابد، مقاله های علمی و تخصصی ارائه و بهترین مقالات انتخاب و معرفی شود.

 ثابت با اشاره به بعد بین المللی نمایشگاه ادامه داد: باید آخرین دستاوردها و پیشرفت های جهانی در این سه صنعت نیز در دهمین نمایشگاه بانک بورس و بیمه  بررسی شود.

دهمین دوره نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه 26 تا 29 فروردین 1396 برابر با 15 تا 18 آوریل 2017، در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا