کارشناس ارشد پروژهاي نماينده انحصاري اتوتک در ايران در گفت‌وگو با معدن نيوز مطرح کرد:

پروژهاي معدني در مسير پيشرفت

پروژهاي معدني در مسير پيشرفت پايگاه خبري معدن نيوز - کارشناس ارشد پروژهاي نماينده انحصاري اتوتک در ايران گفت: بسياري از پروژه هايي که داشتيم به دليل مسئله برجام در مسير سرمايه‌گذاري خارجي قرار گرفتند.
مصطفي مولايي در گفت‌وگو با پايگاه خبري معدن نيوز بيان کرد: همچنين روند پرداخت‌ها که نقدي بود به صورت باز شدن ال سي در آمد در واقع توانستيم ال سي پروژه‌ها را باز کنيم.
وي افزود: به طور کلي امسال براي معدن و صنايع معدني سال مثبتي ارزيابي مي‌شود زيرا پروژهاي بسياري به جريان افتاد و معادن نيز با رونق نسبي رو به رو شدند.
مولايي در خصوص صحبت‌هاي ترامپ و تاثير‌گذاري آن بر بخش معدن خاطر نشان کرد: با صحبت‌هاي ترامپ و وعده‌هاي که او داده بود برخي از فلزات با رشد خوبي مواجه شدند اما تا کنون روي اتوتک تاثيري نداشته است.
اين فعال معدني تصريح کرد: اتوتک در سخت‌ترين شرايط کشور که تمام راه‌هاي ارتباطي بسته بود و تحريم بسيار شديد بر ايران مستولي بود پاي وعده‌هاي خود ماند و از راه‌هاي مختلف با کشورهاي گوناگون ارتباط برقرار کرد و پروژهاي مهمي را به نتيجه رساند.
وي عنوان کرد: بسياري از شرکت‌هاي خارجي براي همکاري به ايران آمده بودند اما به دليل تحريم پا پس کشيده و رفتند و حالا که تحريم‌ها تا حدودي برداشته شده آنها دوباره براي مشارکت به ايران مي‌آ يند.
مولايي گفت: در حال حاضر کارها براي پروژهاي معدني بسيار آسان تر شده و اگر تحريم‌ها دوباره اعمال شود ما ديگر راه‌هاي مبادلاتي را ياد گرفته‌ايم تا کارها روي زمين نماند.
وي تاکيد کرد: البته امسال هنوز شرکت جديدي به طور جدي فعاليتي را در ايران آ غاز نکرده و همان رقباي قديمي هستند که فعاليت مي‌کنند اما اميد مي‌رود در سال جديد ميلادي سرمايه‌گذاران خارجي با تمايل و رغبت بيشتري در معدن و صنايع ايران اقدام به سرمايه‌گذاري کنند.
مولايي اظهار کرد: در ايران معادن و ذخاير فراواني از مواد معدني وجود دارد اما تنها داشتن اين ذخاير خدا دادي براي پيشرفت کافي نيست بلکه بايد روي آنها کار شود به مرحله اکتشاف و استخراج برسند و از همه مهم‌تر فرآوري خوبي روي انها انجام شود تا ارزش افزوده خوبي پيدا کنند. همچنين لازم است شرايط و قوانين معادن به گونه‌اي تغيير کند که سرمايه‌گذاران خارجي با رغبت و اشتياق بيشتري براي سرمايه‌گذاري به ايران وارد شوند.


بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا