ابراهیمی در گفت‌وگو با ماین نیوز خبر داد:

برنامه شرکت آباکو گلوبال ریسورسز برای ورود به معادن ایران

برنامه شرکت آباکو گلوبال ریسورسز برای ورود به معادن ایران

گروه معادن - بنیانگذار و مدیر شرکت کانادایی آباکو گلوبال ریسورسز گفت: در حال حاضر تنها ذخایر سطحی در ایران کشف شده است، در حالی که ایران از دیدگاه زمین ‌شناسی یکی از نقاط مهم دنیا محسوب می‌شود.

بهرام ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز درباره اجلاس اخیر معدن و صنایع معدنی ایران اظهار کرد: کنفرانس بسیار خوب و موفقیت آمیزی را شاهد بودیم و توانستیم اطلاعات شفافی را بدست آوریم. صحبت‌های مطرحی در این کنفرانس بسیار جالب بود و نشان می‌دهد بخش معدن برای دولت اولویت پیدا کرده و ایران در نظر دارد بخش معدن خود را تقویت کند. این موضوع شاید نکته مثبتی بود که تا پیش از این دیده نمی‌شد.

وی با اشاره به موضوع شفاف‌سازی در اطلاعات افزود: برای فعالیت‌های اکتشافی که شرکت ما نیز روی تمرکز کرده است، اطلاعات فنی بسیار لازم است. متاسفانه اطلاعات فنی موجود در ایران بیشتر به زبان فارسی است در حالی که زبان زمین‌شناسی بین‌المللی، زبان انگلیسی است. همچنین از دیگر مشکلاتی که در زمینه اطلاعات فنی موجود وجود دارد آن است که این اطلاعات کامل نیست. اگر یک سازمانی در ایران بتواند این اطلاعات را جمع‌آوری کرده و به صورت پکیج کامل شامل قوانین معادن، قوانین سرمایه‌گذاری خارجی و ... در بیاورد بسیار عالی خواهد بود. امیدواریم در آینده نزدیک با همکاری شرکت‌های خارجی که کم‌کم در حال ورود به ایران هستند، این کار شروع شده و شاهد حل این مشکل در ایران باشیم.

به گفته ابراهیمی، تهیه این پکیج برای جذب سرمایه‌گذار خارجی در ایران بسیار مهم است زیرا باید اطلاعات به صورت کامل در دسترس باشد.

وی درباره حضور خود در ایران اظهار کرد: اگر نگاهی فنی به ایران داشته باشیم، خواهیم دید هیچ کجای دنیا شبیه ایران نیست. تقریبا در تمام کشورهای معدنی دنیا کار اکتشافات انجام شده است، حال با آنکه ایران یکی از نقاط دنیا است که از دیدگاه زمین‌شناسی بسیار مهم است اما همچنان به طور کامل اکتشاف نشده است. این موضوع باعث شد تا بنده به ایران بیایم. موقعیت معادن ایران در نقطه جغرافیایی (برای حمل‌ونقل) بسیار مهم است.

ابراهیمی با بیان اینکه آینده ایران آینده مثبتی است، گفت: نیروی جوان همراه با انرژی بسیار و تحصیلکرده در ایران است که این موضوع در کشورهای دیگر دیده‌ نمی‌شود. در حوزه اکتشاف نیز با توجه به اینکه تا به حال اکتشافات کامل در ایران صورت نگرفته باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاران خارجی وارد ایران شوند.

وی با اشاره به آمادگی شرکت آباکو گلوبال ریسورسز برای ورود به ایران افزود: قرار است این شرکت که 4 سال است به ثبت رسیده از انگلیس وارد شود، متاسفانه پیشتر به دلیل وجود تحریم ها نتوانسته بودیم وارد ایران شویم. در نتیجه طی 3.5 سال گذشته برنامه پژوهشی برای ورود به بازار ایران انجام گرفت و در سال گذشته با اجرایی شدن برجام، مذاکرات ما با سرمایه‌گذاران آغاز شد. البته مشکلات بانکی و دیگر موضوعات کمی تاثیر گذار بود اما امیدوار هستیم این موارد نیز حل شود.

ابراهیمی افزود: در حال حاضر در پرو فعالیت‌هایی را در حال انجام داریم. شرکت در حال تقسیم به دو بخش است که یک بخش به سمت آمریکای جنوبی و بخشی دیگر به سمت ایران می‌آید اما با توجه به اینکه طی 3 سال گذشته تمام انرژی ما متمرکز ایران بود در نتیجه 100 درصد به دنبال ورود به بازارهای ایران در حوزه اکتشاف هستیم.

وی درباره دیگر پروژه‌های این شرکت در دنیا گفت: این شرکت برای ورود به ایران تشکیل شد اما به دلیل زمان‌بر شدن این موضوع 4 پروژه مس در پرو را نیز در دستورکار قرار داده که می‌توانیم در 2 پروژه آن حضور و کار را به جلو ببریم. این پروژه‌ها استخراجی هستند.

به گفته ابراهیمی، بیشتر معادن ایران تا به امروز به ذخایر سطحی بودند که کشف شده‌اند، حال اعتقاد ما بر این اگر حفاری‌هایی با عمق 200متر به بالا انجام شود ذخایر بسیار خوبی کشف خواهد شد.

گفت‌وگو از علیرضا جعفری نژاد
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا