گزارش روز؛

اقبال مجدد گروه ساختمانی

اقبال مجدد گروه ساختمانی

در جریان داد و ستدهای امروز، سه شنبه 26 بهمن ماه 95، در گروه ساختمانی بیشتر نمادها معاملاتی مثبت و پرتقاضا را تجربه کردند؛ تا جایی که صف خرید نمادهای کرمان، آ س پ، وتوس و ثشاهد نیز مشاهده شد.


در پایان معاملات امروز، 26 بهمن ماه 95، شاخص کل متاثر از معاملات مثبت نمادهای فخاس و شخارک با رشد حدود 25 واحدی به ارتفاع 77 هزار و یک واحدی رسید که در این بین نمادهای شبندر و تاپیکو بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، در جریان دادو ستدهای امروز سه شنبه 26 بهمن ماه 95، در گروه خودرویی، نمادهای خاور و خوساز همچنان با فشار فروش و صف فروش مواجه بودند، نماد خنصیر با صف خرید و نمادهای خرینگ، ختوقا، خمحرکه و خفناور مثبت و مابقی اکثرا منفی دنبال شدند. نماد موتورسازان تراکتورسازی ایران نیز با توجه به اعلام پیش بینی درآمد متوقف شد.

در گروه حمل و نقل، نمادهای حریل و حسیر با معاملاتی پرتقاضا و پرحجم اما منفی مواجه بودند و سایر هم گروهی ها متعادل تر و نمادهای حکشتی، توریل، حپترو و حسینا مثبت تر به کار خود پایان دادند.

در گروه بانکی که همچنان در غیبت بلند مدت نماد وبصادر با معاملاتی کم فروغ دنبال شدند، نماد تازه وارد ملل از تقاضای مناسب تری برخوردار بود و با جهش قیمتی به صف خرید رسید و نماد وکوثر با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر ابهام در اطلاعات ارائه شده متوقف شد.

پارسیان، اتکام و دانا نمادهای منفی گروه بیمه ای بودند و مابقی اکثرا متعادل و مثبت دنبال شدند؛ تا جایی که نماد آسیا با صف خرید به کار خود پایان داد.

در گروه لیزینگی نمادهای ولبهمن و وایران صف خرید، نمادهای ولیز و ولصنم مثبت و نمادهای ولملت و ولغدر متعادل و منفی دنبال شدند.

در گروه سرمایه گذاری که اکثرا متعادل بودند، نمادهای وبیمه و ونیرو با صف خرید و نمادهای وتوصا، گوهران و وملت مثبت دنبال شدند همچنین نماد وگستر پس از برگزاری مجمع فوق العاده صاحبان سهام با رشد حدود 4 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت که در ادامه صف خرید شد.

گروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها اکثرا منفی بودند. در این میان نمادهای ساینا و شفن با صف خرید و نمادهای شخارک، شکربن، شکلر، ونفت، شاراک و شلعاب مثبت و پرتقاضا دنبال شدند. پس از امضای قرارداد تامین فاینانس پالایشگاه آبادان و توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی با چینی‌ها، دور جدید مذاکرات با شرکت پتروچاینا برای از سرگیری همکاری‌ها در صنایع پتروشیمی ایران آغاز شد.

گروه های فلزی و معدنی علیرغم جهش قیمت های جهانی سنگ آهن و مثبت بودن اکثر فلزات پایه در بازارهای بین المللی، پس از شروعی متعادل و مثبت، منفی شدند؛ تا جایی که اکثرا با افت قیمتی به کار خود پایان دادند و تنها نمادهای فپنتا، فجر، کچاد، فلوله، فملی، هرمز، فولاد و فنورد متعادل و مثبت به کار خود پایان دادند. همچنین با رای امروز نمایندگان مجلس؛ شرکت‌های معدنی موظف به واریز 1 درصد از فروش خود به خزانه کل کشور شدند.

لابسا، لخزر، بکام، بنیرو، لابسا، وهور و بموتو نمادهای مثبت و بالبر، لبوتان، تپمپی، بسویچ، تمحرکه، فلامی نمادهای صف خرید گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته بودند و سایر هم گروهی ها متعادل و منفی سپری شدند. همچنین نماد بترانس پس از مدتها معاملات کم فروغ، با افزایش تفاضا به صف خرید رسید. در همان شروع بازار نماد لپارس به دلیل ابهام در ارائه اطلاعات متوقف شد. زمان عرضه اولیه سهام شرکت تولید نیروی جنوب غرب صبا نیز به تعویق افتاد. سازمان بورس در راستای حمایت از نقدینگی موجود در بازار سهام از تمام عرضه‌های اولیه سهام تا پایان امسال در بازارهای بورس و فرابورس جلوگیری کرد.

در خصوص نماد مپنا، دولت با تهاتر کمتر از 4 درصد ( 356 میلیارد تومان) از مطالبات شرکت مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران از شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران با بدهی آن به سازمان خصوصی سازی موافقت کرد. این در حالی است که توقف این نماد حدود 7 ماه متوقف است. همچنین در خصوص نماد هپکو مشاور مدیرعامل سازمان خصوصی سازی گفت: مزایده شرکت هپکو اراک عصر دوشنبه در محل سازمان خصوصی سازی برگزار شد که موفقیت آمیز نبود. وی افزود: قیمت پایه شرکت در مزایده امروز 2 هزار و 160میلیارد ریال بود که با حصه نقدی 10 درصدی، بازپرداخت اقساط 6 ساله و 2 سال تنفس و استمهال در بازپرداخت اقساط عرضه شد، اما فقط یک نفر در مزایده این شرکت حاضر بود که به دلیل نقص مدارک، از مزایده خارج شد.

در گروه ساختمانی بیشتر نمادها معاملاتی مثبت و پرتقاضا را تجربه کردند؛ تا جایی که صف خرید نمادهای کرمان، آ س پ، وتوس و ثشاهد را نیز مشاهده شد. اما در آنسو و در گروه سیمانی، معاملاتی متعادل و منفی تر انجام شد و تنها نمادهی سبزوا، سخاش، سهرمز، سپاها، سخزر و سشرق مثبت به کار خود پایان دادند همچنین نماد سیمان قاین با توجه به اعلام پیش بینی درآمد متوقف شد.

گروه آی تی اکثرا منفی بودند؛ اما نماد مرقام پرتقاضا و همراه صف خرید دنبال شد. در اواسط بازار افزایش تقاضا در گروه غذایی پس از چند روز فشار فروش و معاملاتی منفی محسوس بود به طوریکه نمادهای غشاذر، غدیس، غشصفها، تلیسه، غالبر، غشهداب و غگلپا معاملاتی مثبت را تجربه کردند.

نماد کماسه علیرغم رشد چشمگیر کوتاه مدتی و شفاف سازی های مکرر با صف خرید پرحجم و عرضه تنها حجم مبنا مواجه بود و در پایان معاملات نماد شرکتهای پاکسان، سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران، سیمان هرمزگان، گروه صنایع سیمان کرمان جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی و شرکت داروسازی ابوریحان جهت برگزاری مجمع فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه متوقف شدند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا