نماینده دموکرات آمریکا: یک روانشناس باید سلامت روانی ترامپ را بررسی کند

نماینده دموکرات آمریکا: یک روانشناس باید سلامت روانی ترامپ را بررسی کند

نماینده دموکرات آمریکا معتقد است: رفتارهای به شدت آزاردهنده دونالد ترامپ ضرورت بررسی سلامت روانی را ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روزنامه هافینگتون پست اعلام کرد تد لئو معتقد است رفتارهای به شدت آزاردهنده رئیس جمهور آمریکا، ضرورت بررسی سلامت روانی وی را ایجاد کرده و قصد دارد پیش نویس طرحی را ارائه کند که بر اساس آن باید یک روانشناس در کاخ سفید حضور یابد و سلامت روانی ترامپ را بررسی کند.

وی گفت: رئیس جمهور و هر رئیس جمهور دیگری به علت فشارهای کاری باید به یک متخصص بیماری های روح و روان دسترسی داشته باشد. کنگره در سال 1928 قانون حضور یک پزشک در کاخ سفید را تصویب کرد اما به علت انگ مرتبط با بیماری های روانی حضور یک روانشناس را درخواست نکرد.
این نماینده در مصاحبه با هافینگتون پست گفت: اگر درباره سلامت روانی ترامپ سوالاتی وجود داشته باشد، من به مسئله از این زاویه می نگرم که بهترین روش برای درمان وی چیست. الان در قرن بیست و یکم زندگی می کنیم. سلامت روان نیز مثل سلامت جسم اهمیت دارد.
 
لئو با اشاره به اینکه فقط به رؤسای جمهور آینده فکر نمی کند گفت: بسیار نگران دمدمی مزاجی ترامپ و میل شدید وی به دروغگویی درباره مسائل کوچک و بزرگ است. این برای ترامپ عادی نیست که ظرف بیست و چهار ساعت درباره مرگ، ویرانی و اخبار جعلی و شر مطلب بنویسد. نگران کننده ترین جنبه قضیه این است که وی از واقعیت دور است... در اولین کنفرانس مطبوعاتی که ترامپ در این دولت داشت، آنها می توانستند درباره شغل یا بهداشت و درمان صحبت کنند ولی درباره میزان جمعیت صحبت کردند و سپس در این خصوص دروغ گفتند. این عجیب ترین چیزی است که من تا الان در عالم سیاست دیده ام.
 
ترامپ از وقتی به عنوان رئیس جمهور سوگند یاد کرده ، درباره مسائل بسیار جدی تر از میزان جمعیت دروغ گفته است. وی به غلط ادعا کرد سه تا پنج میلیون نفر در انتخابات، غیرقانونی رای داده اند. همچنین به غلط گفت کشورهای دیگر علاوه بر روسیه ممکن است طی انتخابات، پشت حملات سایبری  بوده و رسانه ها را به گزارش ندادن در خصوص حملات تروریستی متهم کرد.
 
لئو گفت: پزشک نیست اما بسیاری مثل وی نگران رفتارهای رئیس جمهور هستند.فاصله ترامپ با واقعیت ها بسیار نگران کننده و حملات به مطبوعات آزاد و مشروعیت دستگاه قضایی ما را در نهایت به سمت دیکتاتوری سوق می دهد. به همین علت، من به این نتیجه رسیدم وی خطری برای جمهوری محسوب می شود.
 
برخی از منتقدان قبل از رئیس جمهور شدن ترامپ سلامت روانی او را مایه نگرانی می دانستند و این را زمینه ای برای برکناری عنوان می کردند. متمم 25 قانون اساسی می گوید یک رئیس جمهور در صورتی که طبق نظر اعضای دستگاه اجرایی نتواند وظایف خود را انجام دهد، با دو سوم آرای کنگره برکنار می شود.
 
علاوه بر لئو، برخی دیگر از نمایندگان کنگره نیز از لزوم بررسی سلامت روانی ترامپ صحبت کرده اند.
 
جیسون شافتس رئیس کمیته نظارت و اصلاحات دولت در ماه ژانویه به واشنگتن پست گفت: طرحی برای بررسی های مستقل پزشکی و همچنین روانشناسی رؤسای جمهور در دست تدوین دارد. وی نگفت که ترامپ مشکل روانی دارد اما بیان کرد: اگر قرار باشد کدهای هسته ای در دست شما باشد، پس باید سلامت روانی شما نیز معلوم باشد.
 
انتهای پیام
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا