گزارش روز؛

شاخص بورس در ارتفاع 76 هزار و 975 واحدی

شاخص بورس در ارتفاع 76 هزار و 975 واحدی

شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان معاملات امروز ، با 147 واحد صعود در ارتفاع 76 هزار و 975 واحدی ایستاد. حجم معاملات بورس به استثنای معاملات بلوکی به 476 میلیون سهم، ارزش معاملات 106 میلیارد تومان و ارزش بازار به 322 هزار میلیارد تومان رسید . بیشترین تاثیر مثبت در شاخص بورس را نمادهای فملی، کگل، کچاد، خساپا و مبین بیشترین تاثیر منفی در شاخص بورس را نماد های پارسان و تاپیکو داشت. بیش از 42 درصد از نمادهای بورسی امروز را با افزایش قیمت پشت سر گذاشتند.

 

در معاملات روز جاری پس از افزایش قیمت های جهانی فلزات در بازار های جهانی شاهد معاملات مثبت در ابتدای روز معاملاتی بودیم ولی این روند ادامه دار نبود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری بانک رفاه، با نزدیک شدن به پایان سال، افزایش نیاز شرکت های سرمایه گذاری به نقدینگی در حال افزایش است.  همچنین بخشی از افزایش فشارهای فروش در همه نمادهای بورس به دلیل الزام کم کردن اعتبارات کارگزاری ها تا پایان سال است. از این رو احتمال افزایش فشارهای فروش تا پایان سال می تواند بازار را با فشار فروش بیشتری روبرو کند.

گروه رایانه و فعالیت های وابسته به آن شاهد معاملات مثبتی بود، بطوریکه بجز نماد های افرا، رانفور و آپ که با نزول اندکی در قیمت مواجه شدند بقیه نماد ها با افزایش قیمت بکار خود پایان دادند. بیشترین حجم معاملات در این گروه متعلق به نماد مرقام با معامله حدود 900 هزار سهم بود.

در گروه انبوه سازی، املاک و مستغلات شاهد افزایش تقاضا و تشکیل صف خرید در معاملات روز گذشته بودیم و این در شرایطی بود که این هیجانات خرید امروز کاهش پیدا کرده و حتی نمادهایی که دیروز با صف خرید روبرو شده بود امروز با صف فروش متوقف شدند. در این گروه نماد های وتوس، ثامان، ثفارس، ثاژن و ثشاهد تنها نماد هایی بودند که با افزایش قیمتی روبرو شدند در حالی که بقیه نماد های این گروه با کاهش قیمتی بکار خود پایان دادند.

گروه سیمانی ها یکی از کم تقاضا ترین گروه های بازار سرمایه بود و بجز نماد های  سخزر، سشمال، سغرب، سهرمز، ستران، سدور، سکرما، ساراب و سفارکه با افزایش ناچیز قیمت متوقف شدند بقیه نماد ها با کاهش قیمتی بکار خود پایان دادند. بطوریکه نماد های سقاین، سبجنو، سکرد، سرود، سبهان، سیدکو، سخوز، سپاها و سخاش با کاهش قیمتی متوقف شدند.

گروه خودرو و ساخت قطعات در ابتدای معاملات روز جاری با افزایش تقاضا روبرو شده بود و حتی شاهد تشکیل صف خرید در برخی از نماد های این گروه بودیم اما این روند مثبت ادامه دار نشد و در نهایت اکثر نماد های این گروه با کاهش قیمتی بکار خود پایان دادند در این گروه نماد های خنصیر، ختراک، خساپا، خموتور، خاذین، خمحرکه، خدیزل، خزامیا و خکمک با معاملات مثبت روبرو شد.

در گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر تنها نماد های غمهرا، غصینو، غشهد، غمارگ، غپینو، غفارس و غبشهر با افزایش ناچیز قیمتی روبرو شد البته در همین گرو نماد غشهد با بیشترین حجم خرید در این گروه روبرو شد در حالی که بقیه نماد ها بدون استقبال خریداران خود با کاهش قیمتی بکار خود پایان دادند.

در گروه بانک ها و موسسات اعتباری پس از معاملات مثبت نماد وتجارت که با استقبال کم خریداران روبرو شد نماد های وانصار، حکمت و وتجارت با افزایش قیمتی و نماد های وبملت، وکوثر، وسینا و وکار با کاهش قیمتی متوقف شدند. در این گروه بیشترین حجم معاملات را نماد وتجارت با جابجایی حدود 23 میلیون سهم بود .

فرآورده های نفتی، کک و سوخت هسته ای گروهی بود که همه نماد های آن با کاهش قیمتی روبرو شد و بیشترین حجم معامله در این گروه را نماد ونفت با معامله حدود 1 میلیون و 800 هزار سهم در اختیار داشت.

در معاملات گروه قند و شکر که این روز ها از حجم معامله بسیار کمی روبرو شده اند نماد های قچار، قنیشا و قنقش با افزایش ناچیز قیمت و مابقی نماد ها با کاهش قیمتی بکار خود پایان دادند. در این گروه نماد قنیشا با بیشترین حجم معامله بکار خود پایان داد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار در پایان معاملات امروز ، با 147  واحد صعود در ارتفاع 76 هزار و 975 واحدی ایستاد. حجم معاملات بورس به استثنای معاملات بلوکی به 476  میلیون سهم، ارزش معاملات 106 میلیارد تومان و ارزش بازار به 322  هزار میلیارد تومان رسید . بیشترین تاثیر مثبت در شاخص بورس را نمادهای فملی، کگل، کچاد، خساپا و مبین بیشترین تاثیر منفی در شاخص بورس را نماد های پارسان و تاپیکو داشت. بیش از 42 درصد از نمادهای بورسی امروز را با افزایش قیمت پشت سر گذاشتند.

شاخص کل فرابورس در پایان معاملات امروز ، با 4.6  واحد صعود نسبت به روز معاملاتی گذشته در رقم 839  واحد جای گرفت . حجم معاملات فرابورس به استثنای معاملات بلوکی به 86 میلیون سهم، ارزش معاملات به 24 میلیارد تومان و ارزش بازار به 52  هزار میلیارد تومان رسید. بیشترین تاثیر مثبت در شاخص فرابورس را نمادهای  مارون، دماوند، وملل، ارفع، بکهنوج و بپاس و بیشترین تاثیر منفی را نماد اتکای داشت. بیش از 43 درصد از نمادهای فرابورسی امروز را با افزایش قیمت پشت سر گذاشتند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری بانک رفاه است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا