جلسه 130 کارگزار با مسوولان سازمان بورس برای بررسی دلایل تخلفات اصلی بازار

جلسه 130 کارگزار با مسوولان سازمان بورس برای بررسی دلایل تخلفات اصلی بازار

کانون کارگزاران بورس از برگزاری جلسه ایی برای برای بررسی تخلفات شایع کارگزاران با حضور مدیران پیگیری تخلفات و نظارت بر کارگزاران (مرتضی شهیدی و عطایی) خبر داد که دو روز پیش با مشارکت حدود 130 مدیرعامل، عضو هیات مدیره و مدیر ارشد شرکت های کارگزاری برگزار شد.

 

دلایل تخلفات اصلی بازار سرمایه در جلسه ای با حضور 130 کارگزار و مدیران نظارتی سازمان بورس بررسی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از بورس پرس، کانون کارگزاران بورس از برگزاری جلسه ای برای برای بررسی تخلفات شایع کارگزاران با حضور مدیران پیگیری تخلفات و نظارت بر کارگزاران (مرتضی شهیدی و عطایی) خبر داد که دو روز پیش با مشارکت حدود 130 مدیرعامل، عضو هیات مدیره و مدیر ارشد شرکت های کارگزاری برگزار شد.

در این جلسه ابتدا نمایندگان سازمان بورس برخی از دستورالعمل‌ها و مقررات مهم در زمینه تخلفات را بازخوانی کرده و سپس عمده مسائل مهم کارگزاران را که منجر به تخلفات شایع می‌شوند، توضیح دادند.

سپس مسایلی همچون «خرید اعتباری»، «دستورالعمل کفایت سرمایه نهادهای مالی»، «دستورالعمل ثبت، نگهداری و گزارش دهی اسناد، مدارک و اطلاعات اشخاص تحت نظارات»، «دستورالعمل اجرایی معاملات برخط اوراق بهادار»، «مباحث مربوط به کنترل داخلی کارگزاران»، «کسری وجوه کارگزاران»، «تخلفات بازاری»، «فعالیت خارج از موضوع اساسنامه» و سایر موارد مورد بحث قرار گرفت.

در این نشست گزارشی هم از تخلفات در 9 ماهه اول سال 95 ارائه و اعلام شد تعداد کل گزارش تخلفات واصله به مدیریت پیگیری تخلفات 460 مورد بود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا