ولوو و اسکانیا با خط کامل تولید خودرو به ایران می آیند

ولوو و اسکانیا با خط کامل تولید خودرو به ایران می آیند

رئیس هیئت نمایندگان سوئد گفت : ولوو و اسکانیا با خط کامل تولید خودرو به ایران می ایند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، آن لینده در حاشیه نشست هیات نمایندگان سوئد با رئیس ایدرو به روابط طولانی و مستحکم ایران و سوئد اشاره کرد و به صدا و سیما گفت : شرکت های بزرگ و معتبری مثل اریکسون ، دانسکه بانک همچنین شرکت های خودروسازی ولوو و اسکانیا برای مذاکره با همتایان ایرانی خود همراه هیات به ایران آمده اند.

وی ادامه داد : شرکت های سوئدی زیادی علاقه مند به همکاری با همتایان ایرانی هستند و برنامه های درازمدتی برای همکاری با ایران دارند.این شرکت ها در این سفر مذاکراتی را با بانک مرکزی دارند و بسیار امیدوارند این مشکلات برطرف شود تا بتوانند کار را به سرعت شروع کنند.

رئیس هیئت نمایندگان سوئد گفت :انتقال فناوری همزمان با آغاز همکاری میان شرکت های دو کشور منتقل خواهد شد ضمن اینکه ولوو و اسکانیا با خط کامل تولید خودرو به ایران می ایند و اشتغال زایی برای ایرانی ها بیشتر خواهد شد.

لینده با اشاره به حوزه های همکاری میان ایران و سوئد گفت : در حوزه های وسیعی شامل خودرو ، صنایع ریلی ، بهداشت و انرژی های نوین کار خواهیم کرد و با توجه به دستاوردهای بزرگی که ما در بحث انرژی های نو داریم ، راهکارهای فراوانی در بحث فاینانس و مسائل مالی برای کار مشترک پیدا کرده ایم. ایران از بازارهای بزرگ ، بکر و نوظهور است که نمی توان اهمیت ان را نادیده گرفت ، از همین رو حضور هیات نمایندگان سوئد در ایران افتخار بزرگی برای ما است.

وی ایران را بزرگترین بازار صادرات سوئد در خاورمیانه تا قبل از اعمال تحریم ها عنوان کرد و افزود : اکنون با برداشته شدن تحریم ها فرصت های جدیدی ایجاد شده و تصمیم ما برای افتتاح دفتر تجاری در ایران بیانگر اهداف ما برای همکاری در حوزه های تجاری و سرمایه گذاری دوجانبه در آینده است.
 
لینده با بیان اینکه سوئد از پیشگامان نوآوری در دنیاست ، گفت : سوئد از نظر فناوری دیجیتال یکی از پیشرفته ترین اقتصادهای جهان را در اختیار دارد و شرکت ها و بنگاه های دولتی ما دانش گسترده ای در زمینه های محیط زیست ، انرژی ، حمل و نقل ، بهداشت و درمان ، آی سی تی ، آموزش و پژوهش ارائه می کنند، امروز در حضور وزیر صنعت ایران چند تفاهمنامه (ام او یو) با شرکت های ایرانی امضا خواهیم کرد .

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا