يک کارشناس معدني در گفت‌وگو با معدن نيوز مطرح کرد

بهبود کسب و کار مقدمه جذب سرمايه‌گذار معدني با فضاي برجام

بهبود کسب و کار مقدمه جذب سرمايه‌گذار معدني با فضاي برجام پايگاه خبري معدن نيوز- يک کارشناس بخش معدن گفت: در حال حاضر با رفع محدوديت‌هاي بين‌المللي براي ورود سرمايه‌گذاران خارجي در ظرفيت‌هاي معدني کشور امکان افزايش پروژه‌هاي معدني فراهم شده است اما هنوز نتوانسته‌ايم متناسب با ظرفيت‌هاي موجود سرمايه‌گذار جذب کنيم که اين موضوع ناشي از محدوديت‌هاي فضاي کسب و کار در ايران است.
رضا اشرف سمناني در گفت‌وگو با پايگاه خبري معدن نيوز با اشاره به اينکه بعد از اجراي برجام اقداماتي زيادي در بخش حمل‌ونقل، تسهيلات و... انجام شده است، اظهار کرد: در بخش سرمايه‌گذاري بخش معدن و صنايع معدني همچنان به نتيجه نهايي نرسيده نرسيده‌ايم هرچند شرايط نسبت به قبل از برجام بهبود يافته اما از انجايي که بخش معدن ايران ظرفيت بالايي براي جذب سرمايه‌گذار دارد اين پروژه‌ها کافي نيست.
او با بيان اينکه مهم‌ترين مسئله براي افزايش فعاليت‌هاي معدني در ايران فضاي کسب و کار است، افزود: در برخي موارد گشايش هايي در فاينانس انجام شده و در برخي موارد نيز به دليل برخي محدوديت‌ها هنوز با کندي پيش مي‌رود از اين رو بايد اصلاح فضاي کسب و کار را در اولويت قرار دهيم تا سرمايه‌گذاران خارجي به بخش معدن وورد کنند زيرا وقتي با کشورهاي ديگر مقايسه مي‌شوند وضعيت بد کسب و کار مي‌تواند به حرکت سرمايه جهت بدهد.
او با تاکيد بر اينکه برخي فاکتورها از مهم‌ترين گزينه‌هاي ورود سشرمايه‌گذاران خارجي به کشورهاي ديگر هستند؛ تصريح کرد: رقابت‌پذيري توليد، ثبات قوانين و... در اجراي پروژه‌هاي معدني و صنايع معدني براي خارجي‌ها اولويت بالايي دارد و حتي در اجراي پروژه‌هاي جديد از سوي سرمايه‌گذاران داخلي نيز تاثير‌گذار است.


بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا