گزارش روز؛

بازار کم نوسان

بازار کم نوسان

در ادامه غیاب نماد وبصادر گروه های بانکی، بیمه ای، لیزینگی و سرمایه گذاری همچنان اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند اما در این بین نمادهای ونیرو، اتکام، وانصار، وبیمه، ولصنم، وایران معاملاتی مثبت تر را سپری کردند.

 

افزایش عرضه ها پس از شروع متعادل گروه خودرویی، موجب منفی شدن اکثر نمادهای این گروه شد. در این میان تک نمادهای خلنت و خاهن معاملاتی مثبت داشتند و با گذشت زمان معاملات نمادهای خزامیا، خچرخش، خمحرکه و ختور نیز مثبت شدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، در گروه حمل و نقل که اکثرا متعادل و منفی بودند نمادهای حپترو، حفارس، حریل و حسیر با افزایش تقاضا و معاملاتی مثبت مواجه شدند که در نهایت صف خرید نماد حسیر را درپی داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت استان از افزایش ۴۰ درصدی میزان تولید خودرو طی امسال خبر داد و به افزایش کیفیت قطعات ساخته شده قطعه سازان داخلی اشاره کرد. وی گفت: طی ۱۰ ماهه امسال معادل ۱۲ ماهه سال گذشته برابر یک میلیون و ۵۰ هزار دستگاه خودرو تولید شد که پیش بینی می شود این تعداد تا پایان امسال به یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه برسد. وی اضافه کرد: این تعداد باید تا پایان سال آینده به ۱٫۵ میلیون دستگاه خودرو برسد.

در ادامه غیاب نماد وبصادر گروه های بانکی، بیمه ای، لیزینگی و سرمایه گذاری همچنان اکثرا متعادل و منفی دنبال شدند اما در این بین نمادهای ونیرو، اتکام، وانصار، وبیمه، ولصنم، وایران معاملاتی مثبت تر را سپری کردند. مدیرعامل بانک تجارت از افزایش سرمایه ۱.۴هزار میلیاردی از آورده نقدی، فروش ۱.۴ هزارمیلیاردی دارایی، طلب ۲۰ هزارمیلیاردی از دولت و جلسه شنبه آینده و برنامه تحقق درآمد ۶۰ درصدی از فعالیتهای برون مرزی خبر داد و بازگشایی نماد را با قیمت واقعی دانست.

گروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها نیز اکثرا متعادل دنبال شدند اما نمادهای شلعاب، شرانل، شاوان، شاراک، شفن، شگامرون و شفارس از اقبال بیشتری برخوردار بودند و رشد قیمتی را تجربه کردند همچنین نماد ساینا پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی230 ریالی با رشد حدود 5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت و نماد سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی متوقف شد.

در گروه های فلزی و معدنی که اکثرا متعادل دنبال شدند، نماد فلوله با جهش قیمتی صف خرید شد تا همچنان با رشد قیمتی کام سهامداران را شیرین کند همچنین نمادهای کچاد، کگل، کاما، فملی و فولاد معاملاتی مثبت را تجربه کردند اما در اواخر بازار افزایش تقاضا در گروه های مذکور محسوس تر بود تا جایی که نماد کاما تا آستانه صف خرید شدن نیز پیش رفت.

نمادهای بکهنوج، بسویچ، تکشا، بمپنا و بنیرو صف خرید فاذر، تمحرکه و بشهاب نمادهای مثبت گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته بودند و مابقی هم گروهی ها اکثرا متعادل و منفی به کار خود پایان دادند همچنین نماد پتروشیمی فجر پس از برگزاری مجمع فوق العاده تصویب افزایش سرمایه 160درصدی از محل سود انباشته متعادل مورد بازگشایی قرار گرفت.

در گروه های ساختمانی و سیمانی معاملاتی اکثرا متعادل مشاهده کردیم اما نمادهای کرمان، ثعمرا، ثفارس، سمازن، ثشاهد، سصوفی، سرود و وآذر از اقبال بیشتری برخوردار بودند و رشد قیمتی را تجربه کردند.

در گروه غذایی که در اواسط بازار با افزایش تقاضا مواجه شدند نمادهای غگلپا، غدیس، غشان، غشهد، غسالم، غمهرا و غدام با صف خرید و نمادهای غشهداب، زگلدشت، غشصفهاف غمینو و غالبر مثبت پیگیری شدند.

در گروه آی تی صف خرید نماد مرقام در شروع بازار عرضه شد و به جز نما اپرداز که مثبت و پرتقاضا بود سایر هم گروهی ها متعادل و منفی به کار خود پایان دادند. نماد تازه وارد برکت همچنان معاملاتی منفی و همراه افت قیمتی را تجربه کرد و نماد کمرجان پس از برگزاری مجمع سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی 250 ریالی متعادل مورد بازگشایی قرار گرفت.

در پایان معاملات امروز شاخص کل متاثر از معاملات نمادهای فملی و فولاد با رشد حدود 27 واحدی به ارتفاع 76,792رسید که در این بین نمادهای خودرو و فارس بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

 

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا