عضوکمیسیون برنامه، بودجه مجلس مطرح کرد؛

لزوم سوق نقدینگی به بازار سرمایه

لزوم سوق نقدینگی به بازار سرمایه

عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی گفت: وجود رکود در اقتصاد و کاهش تولید باعث می شوند احتیاط سرمایه گذاران برای ورود به بازار سرمایه بیشتر شود.

 

 

به گفته یک نماینده مردم در مجلس دهم، واگذاری سهام شرکت های دولتی در بورس و همزمانی تزریق منابع بانکی به بخش خصوصی در سال های گذشته در رونق بیشتر بورس موثر بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، عبدالرضا مصری گفت وگو با "خانه ملت" درباره روند اجرای خصوصی سازی در کشور گفت: واگذاری شرکت های دولتی بر اساس اصل 44 قانون اساسی بیانگر توجه و احترم به بخش خصوصی بود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: معمولا در گذشته اجرای پروژه ها به شرکت های دولتی که به نوعی حیاط خلوت وزارتخانه ها بودند، سپرده می شد و این باعث شده بود فضا برای فعالیت بخش خصوصی مطلوب نباشد.

 

تاثیررشد قابل توجه قیمت ارز بر ارتقای شاخص بورس درسال های گذشته

مصری گفت: رشد قابل توجه قیمت ارز در سال های گذشته و تجدید ارزیابی دارایی شرکت ها باعث افزایش ارزش سرمایه شرکت ها شد که این موضوع به ارتقای شاخص بورس در کشور منتهی شد.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه سیاست های دولت بیشتر روی مهار نرخ رشد تورم متمرکز شد، اقتصاد کشور با وضعیت رکودی روبرو شده است.

مصری گفت: میزان نقدینگی در سال های گذشته با افزایش قابل توجهی روبرو شده اما در زمینه هدایت نقدینگی به سوی بازار سرمایه به دلیل مدیریت ضعیف، عملکرد مطلوبی وجود نداشته است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وجود رکود در اقتصاد و کاهش تولید باعث می شوند احتیاط سرمایه گذاران برای ورود به بورس بیشتر شود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا