واگذاری 5000 کیلومتر مربع در کهگیلویه و بویراحمد برای استخراج معدن

واگذاری 5000 کیلومتر مربع در کهگیلویه و بویراحمد برای استخراج معدن

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به توسعه اکتشافات پهنه معدنی در این استان گفت: پنج هزار کیلومتر مربع برای اکتشاف و استخراج معدن به متقاضیان واگذار شده است.

«داریوش دیودیده» در جمع خبرنگاران با اشاره به عقد تفاهم نامه با مسئولان کشوری سازمان توسعه و نوسازی معادن اظهار کرد: در این تفاهم نامه پهنه اکتشافی به مساحت 2700 کیلومتر مربع در شهرستان های کهگیلویه، لنده، بهمئی و چرام برای مطالعات اکتشافی مواد معدنی به متقاضیان واگذار شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این تفاهم نامه بر اکتشاف ماده معدنی بوکسیت تأکید شده است.

دیودیده افزود: با عقد تفاهم نامه با سازمان اقتصادی کوثر و سازمان زمین شناسی 900 کیلومتر مربع نیز از سوی این 2 سازمان برای استخراج معدن اکتشاف خواهد شد.

وی افزود: در قالب این طرح مواد معدنی منطقه شناسایی و در صورت نتایج مثبت تا مرحله نهایی احداث صنایع وابسته فناوری توسط این شرکت ها ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان صنعت کهگیلویه و بویراحمد استخراج واقعی مواد معدنی در استان را 900 هزار تن دانست و گفت: با بهره برداری از کارخانه سیمان مارگون این ظرفیت به 2 میلیون و 400 هزار تن افزایش خواهد یافت.

دیودیده با اشاره به وجود 740 واحد صنعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: هم اکنون بیش از 84 معدن دارای پروانه بهره برداری با حجم سرمایه گذاری 500 میلیارد ریال و فرصت شغلی برای 1000 نفر صادر شده است.

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا