در داد و ستدهای روز دوشنبه رخ داد:

رشد شاخص کل با نمادهای بزرگ

رشد شاخص کل با نمادهای بزرگ

امروز نمادهای سایپا، بانک تجارت، ارتباطات سیار، بانک ملت و ایران خودرو با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص و دو نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پتروشیمی شیراز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.


سهامداران در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران شاهد رشد 62 واحدی شاخص کل بودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در معاملات روز دوشنبه سهامداران بیش از یک میلیارد و 647 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند. ارزش این مبادلات بیش از دو هزار و 175 میلیارد ریال بود که در 60 هزار نوبت معاملاتی انجام شد.

گفتنی است امروز نمادهای سایپا، بانک تجارت، ارتباطات سیار، بانک ملت و ایران خودرو با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد 62 واحدی این متغیر را رقم زدند. شاخص کل امروز در عدد 76 هزار و 678 به کار خود پایان داد. دو نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پتروشیمی شیراز بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

امروز گروه های مواد دارویی، خودرو و بانک ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای درخشان تهران، نورد آلومینیوم، تامین ماسه و ریخته گری، الکتریک خودرو شرق، پاکسان، خدمات و صنایع کشاورزی و سایپا دیزل بود.

در مقابل نمادهای خوراک دام پارس، عمران توسعه فارس، پتروشیمی شیراز، ایران خودرو دیزل، لیزینگ صنعت و معدن، آذرآب و نیرو ترانس با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

سهامداران امروز برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم، پارند پایدار سپهر، کیان ، صکوک مرابحه سایپا، سهام تامین ماسه ریخته گری و اوراق مشارکت لیزینگ رایان سایپا بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف ها را تشکیل دادند.

این در حالی بود که گروهی دیگر از سهامداران برای فروش سهام ایران خودرو دیزل، واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، صکوک بنا گستر کرانه ، سهام مخابرات، سهام فولاد خراسان و واحدهای صندوق کیان بیشترین عرضه ها و طولانی ترین صف های فروش را ثبت کردند.

در معاملات امروز حق تقدم سرمایه گذاری رنا با معامله 899 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و اوراق مشارکت ملی نفت ایران با معامله 339 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا