قیمت کود در سال آینده افزایش نخواهد یافت

قیمت کود در سال آینده افزایش نخواهد یافت

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از افزایش نیافتن قیمت انواع کود در سال آینده خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری ۱۰۰ درصد سهام شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برای واگذاری به بخش خصوصی در فرابورس عرضه می‌شود.

 

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در نشست خبری امروز اظهار کرد: قیمت هر کیسه کود ۵۰ کیلوگرمی دی آمونیوم فسفات در روستا ۱۰۹ هزار تومان بود که نرخ این محصول به ۱۰۰ هزار تومان کاهش یافته و با این نرخ در سال آینده عرضه خواهد شد. همچنین هر کیسه کود ۵۰ کیلوگرم سوپر فسفات ساده نیز در سال آینده ۲۴ هزار تومان خواهد بود و نوع سوپر فسفات تریپل آن در کیسه‌های ۵۰ کیلوگرمی و تحویل در روستا ۵۵ هزار تومان است.
وی با اشاره به نرخ سایر کودها که با هزینه حمل و نقل محاسبه شده و در روستا تحویل کشاورزان داده می‌شود افزود: هر کیسه کود ۵۰ کیلوگرمی سولفات پتاسیم نیز ۷۵ هزار تومان و کیسه‌های ۹ کیلوگرمی سولفات پتاسیم ۱۳ هزار و ۹۰۰ تومان به دست کشاورزان خواهد رسید.
سیف ادامه داد: هر کیسه ۵۰ کیلوگرمی کود کلرر تحویل در روستا به دست کشاورزان نیز ۳۵ هزار تومان و کود اوره ۵۰ کیلوگرمی ۳۸ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود.
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی  درباره کیفیت کودهای مصرفی کشاورزان اعلام کرد: همه این کودها با بهترین فرمولاسیون به کشاورزان عرضه می‌شود و قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی است اما در بخش دانه‌بندی تفاوت و نقطه ضعفی وجود دارد. عدم رعایت دانه‌بندی باعث می‌شود که کشاورزان در زمان پاشیدن اندکی مشکل داشته باشند که با مذاکره با تولیدکنندگان در حال رفع این نقیصه هستیم.
وی همچنین در واکنش به اظهارات معاون وزیر جهاد کشاورزی در خصوص کاهش تنوع در سموم و بی‌کیفیتی برخی از آنها گفت: عرضه سموم کشاورزی در کشور باید تحت نمایندگی شرکتهای اصلی صورت گیرد زیرا وقتی شرکتهای متفرقه اقدام به واردات می‌کنند به مسئولیت اجتماعی خود در خصوص رعایت کیفیت آنها عمل نمی‌کنند و در مواردی شاهد نارضایتی کشاورزان هستیم.
سیف همچنین در خصوص واگذاری شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نیز اظهار کرد: این واگذاری که قرار بود تا پایان سال ۹۴ خورشیدی انجام بگیرد اما به دلیل بروز  برخی مشکلات، با تأخیر انجام می‌شود و ما از این لحاظ به بخش خصوصی بدهکار هستیم.
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با بیان اینکه سهام این شرکت به‌صورت بلوکی عرضه خواهد شد، افزود: این واگذاری با شرایط ترجیحی بسیار خوبی انجام می‌شود، به‌طوری‌ که ۱۰ درصد سهام شرکت به‌صورت پیش پرداخت اخذ می‌شود و مابقی آن به شکل تقسیط هشت ماهه خواهد بود.
وی با بیان اینکه این شرکت خدماتی حمایتی کشاورزی تا پایان سال ۹۴، یک‌هزار و ۷۳۴ میلیارد تومان یارانه حسابرسی‌شده از دولت طلبکار است، ادامه داد: از این بدهی ۴۲۵ میلیارد تومان با شرکت‌های پتروشیمی تهاتر شده است، ضمن اینکه این شرکت ۶۰۰ میلیارد تومان به بانک مرکزی بدهکار است.
سیف عنوان کرد: بر اساس مکاتباتی بانک مرکزی در حال انجام است، با تعیین تکلیف این بدهی و مطالبات عنوان شد تا یک ماه آینده شرکت خدمات حمایتی آماده واگذاری به بخش خصوصی خواهد بود.
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی سه شرط را برای واگذاری شرکت خدمات حمایتی تعیین کرده است، یادآور شد: حفظ برند و یکپارچگی زنجیره تامین، خروج شرکت خدمات حمایتی از حوزه سخت‌افزاری و توسعه نرم‌افزاری و حفظ قدرت چانه‌زنی بخش کشاورزی در برابر تولیدکنندگان داخلی و خارجی با کاهش قیمت تمام‌شده نهاده‌ها، سه شرطی است که وزیر جهاد کشاورزی برای واگذاری شرکت خدمات حمایتی تعیین کرده است.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا