رشد شاخص های آمریکا در آخرین روز کاری هفته

رشد شاخص های آمریکا در آخرین روز کاری هفته

افزایش قیمت دلار و اوراق خزانه داری آمریکا در پی انتشار آخرین نرخ بیکاری آمریکا و افزایش میزان مشاغل موجب رشد شاخص اس اند پی شد .

 

 

تمهیدات جدید برای بازگشت برخی قوانین مالی موجب افزایش قیمت سهام بانکی ها در آخرین روز معاملاتی هفته در بازار آمریکا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، افزایش قیمت دلار و اوراق خزانه داری آمریکا در پی انتشار آخرین نرخ بیکاری آمریکا و افزایش میزان مشاغل موجب رشد شاخص اس اند پی شد .

تصمیمات جدید رئیس جمهور آمریکا مبنی بر ارزیابی مجدد قانون Dodd-Frank موجب رشد قیمت سهام شرکت های مالی و بانکی شده است.

قانون Dodd-Frank  قانون اصلاح وال‌استریت و حفاظت مصرف‌کننده است که در تاریخ ۲۱ ژوئیه ۲۰۱۰ به امضای باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، رسید. در این قانون، تغییرات بسیاری بر رویه‌ های مربوط به شرکت‌های مالی و غیر مالی آمریکا تحمیل شده است.

 این قانون ۱۶ سرفصل دارد و همه جنبه‌های صنعت خدمات مالی آمریکا را تحت تاثیر قرار داده است و موضوعات گوناگونی را در ارتباط با اصلاحات مالی در بر می‌گیرد.

قانون داد- فرانک یک چارچوب قانونی برای شرکت‌های فعال در بازار اوراق بهادار و صنعت خدمات مالی آمریکا ایجاد کرده است و تاثیرات مستقیم و غیرمستقیمی بر بنگاه‌های فعال در این بازار و صنعت دارد.

از جمله مزایای این قانون می‌توان به بنیان‌گذاری نهادهایی برای حمایت بیش‌تر از مصرف‌کنندگان، بالا بردن شفافیت و حساب‌دهی گزارشگری، و ایجاد قوانین سخت‌گیرانه برای وثیقه‌های مربوط به وام‌های رهنی اشاره کرد.

اما در خصوص معایب این قانون می توان اذعان داشت که، این قانون هنوز نتوانسته است به صورت کامل به وعده‌هایی که داده است (مثل، ایجاد اشتغال) عمل کند و برای دست‌یابی به این اهداف هزینه‌های هنگفتی را بر جامعه تحمیل کرده است.

تصمیمات جدید دونالد ترامپ در خصوص بازنگری در این قانون موجب شده است در بازارهای آمریکا، شاخص اس اند پی با رشد 0.7 درصدی در نیویورک مواجه شود در حالی که شاخص نزدک افزایش 0.5 درصدی را از آن خود کرد.

قیمت سهام شرکت آمازون نیز با افت 3.5 درصدی همراه شد .

در بازار نفت نیز افزایش 0.5 درصدی فیمت نفت هر بشکه از این کالا را به 53 دلار رساند در حالیکه قیمت طلا نیز با رشد 0.1 درصدی به هر اونس 1 هزار و 221 دلار معامله شد.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا