دبیر کل اتاق اردبیل:

توسعه تجارت اردبیل نیازمند شرکت‌های مدیریت صادرات است

توسعه تجارت اردبیل نیازمند شرکت‌های مدیریت صادرات است

اردبیل- دبیر کل اتاق بازرگانی استان اردبیل تأکید دارد که توسعه تجارت این استان نیازمند فعال‌سازی شرکت‌های مدیریت صادرات است.

حسین وثوقی ایرانی در گفتگو با خبرنگار مهر بابیان اینکه متأسفانه برخلاف تأکیدات تاکنون هیچ شرکت مدیریت صادراتی در استان اردبیل پا نگرفته است، تصریح کرد: اتاق بازرگانی به تشکیل چنین شرکت‌هایی تأکید دارد و در صورت تشکیل حمایت می‌شوند.

وی بابیان اینکه نسبت به شکل‌گیری شرکتی با معرفی شرکت شهرک‌های صنعتی اقدامات ابتدایی انجام شد و خود بنده به تعدادی از کارگاه‌های آموزشی در تهران رفتم، اضافه کرد: بااین‌وجود نسبت به پیگیری ایجاد شرکت اقدامی صورت نگرفته است.

دبیر کل اتاق بازرگانی استان تصریح کرد: مجموعه فرش وثوق قرار بود نسبت به ایجاد این شرکت اقدام کند که متأسفانه پیگیری صورت نگرفته است و بااین‌وجود ما نیازمند تشکیل چنین شرکت‌هایی هستیم.

وثوقی ایرانی با اذعان به اینکه عوامل اتاق بازرگانی به تجار و مراجعه‌کنندگان به‌صورت عملیاتی مشاوره می‌دهند، متذکر شد: این مشاورها هرچند قابل‌توجه اما کافی نیست و باید شرکت‌های منسجم فعال شوند.

وی ازجمله مشکلات فعلی توسعه صادرات استان را تفکیک تولید و فروش و هدایت درست تولیدکننده به بازار دانست و تأکید کرد: باوجوداینکه به‌صورت مداوم دوره‌های آموزشی برای تجار برگزار می‌شود اما درعین‌حال مشکلات قابل‌توجهی در عرصه فروش و حضور در بازارها مشاهده می‌شود.

دبیر کل اتاق بازرگانی استان معتقد است شرکت‌های مدیریت صادرات به‌عنوان حلقه واسط می‌توانند بخش تولید را به بخش فروش پیوند زنند و اطلاعات لازم از بازارهای داخلی و خارجی را در اختیار تولیدکننده‌ها قرار دهند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا