گفتگو با علی اکبر کریمی؛

ابلاغ منع صدور مجوز ورود اتباع ایران و برخی کشورهای اسلامی به آمریکا مغایر حقوق انسانی و مقررات بین المللی است

ابلاغ منع صدور مجوز ورود اتباع ایران و برخی کشورهای اسلامی به آمریکا مغایر حقوق انسانی و مقررات بین المللی است

نائب رئیس فراکسیون ایرانیان خارج از کشور گفت: دستور اخیر صادر شده توسط دونالد ترامپ رییس جمهور جدید ایالات متحده آمریکا در خصوص منع صدور ویزا برای اتباع هفت کشور از جمله ایران خلاف حقوق بین المللی شهروندان است و دولت آمریکا باید پاسخگوی تبعات چنین محدودیتی که برای این کشورها ایجاد کرده، باشد.



به گزارش اقتصادایران آنلاین به نقل از مقیم، علی اکبر کریمی نمایند مردم اراک در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس فراکسیون ایرانیان خارج از کشور در خصوص ابلاغیه ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور از جمله ایران به خاک آمریکا گفت: با عنایت به دستور صادر شده توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحد آمریکا در خصوص منع صدور ویزا برای هفت کشور از جمله ایران برای ورود به آمریکا باعث ایجاد محدودیتها و مشکلاتی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور در  سطح جهان و در داخل کشور شده است.

وی افزود: فراکسیون ایرانیان مقیم خارج از کشور در این خصوص واکنش نشان داد و با عنایت به این موضوع که دستور صادر شده خلاف حقوق کنسولی بین المللی می باشد و همچنین توهین اشکار به اتباع ایرانی که خواهان تردد به خاک آمریکا هستند به حساب می آید.
وی بیان کرد: ایرانیان مقیم خارج از کشور سرمایه ملی ارزشمندی هستند و اغلب آنها در کشورای محل اقامتشان از اقشار فرهیخته و اثرگذار بوده و  دارای شرایط بسیار مناسبی از نظر تخصص، سرمایه، تحصیلات و موقعیتهای اجتماعی در محل اقامت خود هستند. 
همچنین با توجه به اینکه صدها هزار نفر ایرانی در آمریکا اقامت دارند، ایجاد هرگونه محدودیت برای تردد ایرانیان مقیم آمریکا مغایر حقوق شهروندی و بین المللی  آنها بوده و قابل پذیرش نمی باشد. از طرف دیگر بسیاری از خانواده های ایرانی برای دیدار با فرزندان و اقوام خود مجبور به تردد به آمریکا هستند و همچنین برخی اتباع ایرانی نیز برای پیگیری امور علمی ، تجاری ، درمانی ، فرهنگی و هنری باید به آمریکا سفر کنند و ایجاد منع یا محدودیت در سفر اتباع ایرانی به آمریکا  باعث بروز مشکلات عدیده برای  ایرانیان متقاضی سفر به آمریکا می شود. 
دکتر کریمی همچنین اظهار داشت : وزرات امور خارجه و سایر مراجع ذیربط باید برای حل این مشکل تمهیدات لازم را اتخاذ نموده و در جهت ارائه خدمات کنسولی مناسب و پیگیری و رفع مشکلات ایرانیان در سطح دنیا بویژه آن دسته از افراد که در حال طی مراحل برای ورود به آمریکا بوده و احیانا در سایر کشورها با ممنوعیت ابلاغی مواجه شده اند ، اقدام کنند.
نائب رئیس فراکسیون ایرانیان مقیم خارج از کشور گفت: فراکسیون ایرانیان مقیم خارج از کشور هم آمادگی دارد تا هر اقدام مناسبی برای حمایت از این افراد، در حیطه وضع قوانین و مقررات و پشتیبانی سیاسی توسط مجلس شورای اسلامی و اعضای این فراکسیون انجام گیرد
همچنین وزارت امور خارجه هم باید تمهیدات لازم در زمینه اقدام مقابله به مثل برای سفر اتباع آمریکا به ایران را اتخاذ نماید و از طریق مراجع بین المللی نیز برای احقاق حقوق اتباع ایران، پیگیری لازم را بعمل آورد.
ایشان در پایان بیان کرد: قطعا رفتار خارج از عرف بین المللی آمریکا، باعث خدشه دارشدن اعتبار جهانی این کشور می شود و دولتمردان آمریکایی بویژه رییس جمهور جدید آنها، باید پاسخگوی تبعات چنین تصمیماتی در داخل آمریکا و صحنه بین المللی باشند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا