برای اولین بار با حمایت های گسترده رخ می دهد:

اقدام جالب بازار سرمایه: "کتاب به جای سر رسید"

اقدام جالب بازار سرمایه:

در اقدامی جالب فرهنگی در بازار سرمایه که برای اولین بار با حمایتهای گسترده ایی همراه شده، از صرف هزینه های گزاف انتشار سر رسید جلوگیری شد. این رویداد می تواند الگویی برای سایر حوزه ها باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در رویدادی جالب فرهنگی که برای اولین بار در بازار سرمایه رخ می دهد، از صرف هزینه های گزاف و بی جهت انتشار سر رسید جلوگیری شد. این رویداد می تواند الگویی برای سایر حوزه ها مخصوصا" بانک ها و بیمه ها و شرکت های شبه دولتی و... باشد.

در این رابطه یاسر فلاح مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار با ارسال مطلبی در شبکه های اجتماعی اعلام کرد: کتاب نماهای زیبا و رنگ و وارنگی که اواخر هرسال به عنوان هدیه و عیدی دست به دست می شود و گاهی سفید و دست نخورده بیشتر از یکسال کنج کتابخانه ها می ماند! مصرف چندانی ندارد اما گردش مالی سنگینی دارد؛ می گویند برای تولید ٢٠٠ کتاب نمای خوش خط و خال (سر رسید) یک درخت تنومند باید جان دهد و قامتش نقش خاک شود!

امسال سازمان بورس و اوراق بهادار می خواهد این رسم بی رسم را باطل کند. در این راه 4 بورس کشور( بورس های اوراق بهادار تهران، بورس کالا فرابورس و بورس انرژی) هم همراهی می کنند تا محیطی سبزتر داشته باشیم و برای نداشتن درختان تنومند و در پی آن هوای سالم، غصه نخوریم. از اهالی بازار سرمایه تقاضا می کنم لطفا به کمپین "توقف انتشار سررسید" بپیوندید.

براساس این گزارش، کامیار فراهانی از سهامداران حقیقی بنام بازار سرمایه نیز ضمن اعلام نکاتی ، اقدام به راه اندازی کمپین "کتاب بجای سررسید" در فضای مجازی کرد که با حمایت های گسترده ایی از سوی فعالان حقیقی و حقوقی روبرو شد.

وی با اعلام اینکه سالانه ١٠ میلیارد تومان هزینه برای خرید و اهدای سررسید می شود، از شرکت های حاضر در بورس ، کارگزاران، شرکت های مشاوره سرمایه گذاری، تامین سرمایه، سبد گردان و... خواسته تا برای اولین بار به حرکتی بزرگ بپیوندند و امسال به جای تقویم، "کتاب" هدیه دهند و با اهدای چند میلیارد تومان کتاب باعث ارتقا دانش و معرفت اهالی بازار سرمایه شوند.

به اعتقاد فراهانی، اهدای سررسید، گرچه شاید ٢٠ سال پیش کاری لوکس و باکلاس بود ولی قطعا امروز جز تکنیک های خفن تبلیغات به حساب نمی آید.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا