در معاملات امروز و به مدد نمادهای بزرگ؛

شاخص بورس در چند قدمی کانال 78هزار واحدی ایستاد

شاخص بورس در چند قدمی کانال 78هزار واحدی ایستاد

امروز در بورس تهران سرمایه گذاران بیش از یک میلیارد و 758 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 2 هزار و 585 میلیارد ریال در 89 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

 

در داد و ستدهای روز جاری بورس تهران بیش از یک میلیارد و 758 میلیون برگه سهم، حق تقدم و سایر ابزارهای مالی توسط سرمایه گذاران دست به دست شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در نتیجه معاملات امروز شاخص کل 14 واحد بالا رفت و در مرز 78 هزار واحدی ایستاد.

امروز در بورس تهران سرمایه گذاران بیش از یک میلیارد و 758 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش 2 هزار و 585 میلیارد ریال در 89 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.

گفتنی است امروز نمادهای سایپا، بانک ملت، پارس خودرو، مخابرات، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان و فولاد خوزستان با بیشترین تاثیر مثبت باعث رشد 14 واحدی شاخص کل شدند و این متغیر به رقم 77هزار و 975 رسید.

این در حالی بود که گل گهر بیشترین تاثیر منفی را بر این متغیر ثبت کردند. شاخص بازار اول امروز 36 واحد بالا رفت اما شاخص بازار دوم 116 واحد افت کرد.

همچنین در این روز گروه های خودرو، فلزات اساسی و شیمیایی ها با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای مارگارین، فرآورده های نسوز پارس، سامان گستر اصفهان، درخشان تهران، فرآوری مواد معدنی، پگاه آذربایجان غربی و کاغذ سازی کاوه بود.

در مقابل نمادهای نساجی بروجرد، بیمه دانا، داروسازی دکتر عبیدی، چرخشگر، سخت آژند، حمل و نقل پتروشیمی و نصیر ماشین با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات نشستند.

سرمایه گذاران امروز برای خرید اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، واحدهای صندوق امین یکم، کیان، صکوک مرابحه سایپا، حق تقدم داروسازی دکتر عبیدی، سهام سامان گستر اصفهان و اوراق مشارکت ملی نفت ایران بیشترین تقاضای خرید را ثبت کردند.

در سوی دیگر بازار واحدهای صندوق پارند پایدار سپهر، حق تقدم داروسازی دکتر عبیدی، اوراق مشارکت ملی نفت ایران، صکوک بنا گستر کرانه، اوراق مشارکت شهرداری مشهد و سهام داروسازی دکتر عبیدی با بیشترین عرضه ها و سنگین ترین صف های فروش مواجه شدند.

در پایان معاملات امروز حق تقدم پارس خودرو با معامله 426 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات و سایپا با معامله 394 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا