آخرین جزئیات طرح استیضاح وزیر راه

آخرین جزئیات طرح استیضاح وزیر راه

نماینده تبریز در مجلس گفت: استیضاح تنها برای قطار تبریز-مشهد نیست و بندهای مختلفی دارد که وزیر راه در مورد آنها باید پاسخگو باشد،اصرار داریم استیضاح در هفته آینده آغاز شده وآخوندی به مردم توضیح دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمداسماعیل سعیدی یکی از شش نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس درخصوص پیگیری حادثه قطار تبریز-مشهد و استیضاح وزیر راه و شهرسازی با تسنیم به گفت و گو پرداخت که متن آن به شرح زیر است:

در مورد حادثه قطار تبریز-مشهد چه پیگیری‌هایی داشتید و موضوع استیضاح وزیر به کجا رسید؟

سعیدی: در مورد حادثه قطار اصرار داریم که استیضاح در هفته آینده آغاز شده و وزیر به مردم توضیح دهد.

 باید یک مقام عالی وزارت متوجه شود که در اثر عدم انتظام وزارتخانه و زیرمجموعه‌، حادثه تلخ اتفاق افتاده درحالی‌که در گذشته بدون این سیستم‌هایی که برای ایمنی و... نصب کرده بودند چنین حادثه‌ای نداشتیم.

بیش از 400 میلیارد هزینه شده و مدعی بودند که خطای انسانی حذف شده و دستگاه جواب می‌دهد، جای سؤال است که این چه اتفاقی است و باید در برابر مردم پاسخگو باشند ضمن اینکه به جای عذرخواهی، مسئله بیمه را مطرح می‌کنند.

می‌خواهیم این مقدمه‌ای باشد تا فرهنگ‌سازی شده، مانع چنین حوادثی شویم و مسئول خود را پاسخگو بداند که بر این مسئله اصرار داریم.

در چند روز اخیر شایعه‌ای بود که برخی از نمایندگان امضاها را پس گرفته‌اند. برای هیئت‌رئیسه هم نامه‌ای امضا شده و ارسال کردیم که تعلل نکرده و استیضاح ادامه یابد ضمن اینکه اکثریت امضا کنندگان امضا کردند که کاهش دو سه نفری امضاها امری بسیار عادی است که در تمامی موارد رخ می‌دهد.

چندین نفر از نمایندگان بعد از ارائه استیضاح به هیئت رئیسه مجلس، مراجعه کرده‌اند که استیضاح را امضا کنند، چراکه استیضاح تنها برای قطار تبریز-مشهد نیست و بندهای مختلفی دارد تا وزیر در مورد آنها پاسخگو باشد. در وزارتخانه به این بزرگی نباید سوء مدیریت را شاهد باشیم.

خانواده‌های حادثه دیده قطار تبریز-مشهد هم مرتب می‌خواستند طومار بنویسند و به مقامات کشوری مراجعه کنند که به این موضوع به سرعت رسیدگی شود ولی گفته‌ایم درمجلس پیگیر هستیم.

محمد باقرنوبخت سخنگوی دولت پس از ماجرای استیضاح سوار قطار شده و برای نخستین‌بار به تبریز آمد، جای تأسف است که بارها پیگیر بودیم که به راه آهن میانه-تبریز اعتبار بدهند ولی نمی‌دادند. بارها اتوبان تبریز-سهند را می‌خواستند حل شود که نمی‌شد، اتوبان تبریز-بازرگان زودتر آغاز شود و فاز 5 بلاتکلیف بزرگراه تبریز-ارومیه تسریع یابد ولی می‌گفتند که پول نیست.

اکنون که بر استیضاح تاکید داریم بعد از آن، اعتبارات حل شد!ما از نوبخت که خود اهل گیلان و مدتی هم نماینده آن بود می‌خواهیم همان توجهی که به بزرگراه‌های گیلان دارد به تبریز هم داشته باشد تا وضعیت نابسامان راه‌های استان برطرف شود.

جاده تبریز-آذرشهر از شدت ترافیک مسدود و به پارکینگ تبدیل شده، این جاده به یک راه غیر استاندار و قتلگاه تبدیل شده است بنابراین باید اعتبارات لازم برای نگهداری و بهبود وضعیت این جاده اختصاص یابد تا به صورت اساسی فکری برای آن بشود. البته اتوبان سهند باز شود بخشی از این ترافیک برطرف می‌شود.

نوسازی ناوگان حمل‌ونقل خواسته اساسی مردم است چراکه فرسوده‌ترین ناوگان حمل‌ونقل کشور را داریم ضمن اینکه عمده‌ترین درآمد استان می‌تواند از محل ترانزیت و ... بوده و به رونق استان کمک کند. بعضی شهرها و روستا مانند "یام" اکثریت جمعیت از حمل و نقل درآمد دارند. وزیر راه هم باید در این مورد نقشه راه داشته باشد ولی 4 سال است قرار است اتفاقاتی بیافتد ولی هنوز نیافتاده است.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا