عضو هيات مديره خانه صنعت، معدن و تجارت در گفت‌وگو با معدن نيوز تشريح کرد

3 صنعت رشد دهنده فولاد ايران

3 صنعت رشد دهنده فولاد ايران پايگاه خبري معدن نيوز- عضو هيات مديره خانه صنعت، معدن و تجارت ايران گفت: صنايع معدني به عنوان پشتيبان پروژه‌هاي عمراني و ساختماني مسکن از فولاد تا صنايع شيشه و... را شامل مي‌شوند و رشد اين بخش متاثر از تغييرات بخش مسکن است.
 آرمان خالقي در گفت‌وگو با پايگاه خبري معدن نيوز، با تاکيد بر اين که صنعت فولاد درحال‌حاضر نيازمند تحريک تقاضا است، افزود: اين امر با تامين منابع مالي مصرف‌کننده اتفاق مي‌افتد،  زيرا دستمزد آن‌ها کفاف خريد مسکن را نخواهد داد.
وي با اشاره به اينکه در حال‌حاضر تعداد زيادي پروژه مسکن در حال ساخت داريم و هر ازگاهي نياز به پول وجود دارد تا تعهدات خود را اجرا کنند، اظهار کرد: سازنده‌ها بايد تسهيلات خود را پرداخت و حتي در برخي مواقع پايين تر از قيمت بازار مسکن را عرضه کنند و اين موضوع متقاضيان خريد را کاهش داده و عمق رکود را افزايش داده است.
 عضو هيات مديره خانه صنعت، معدن و تجارت ايران ادامه داد: اين روند شرايط رواني، افزايش تقاضاي مسکن را به وجود نياورده است زيرا برنامه‌ريزي نداريم که اگر وقتي رکود داخلي گرفتار شديم چگونه محصول خود را به بازار عرضه کنيم.
او با اشاره به اينکه صنايع معدني به عنوان پشتيبان پروژه‌هاي عمراني و ساختماني مسکن هستند، افزود: بايد توجه داشت که صنعت ساختمان، سيم و کابل ورق‌هاي فولادي و... را در بر مي‌گيرد. از اين رو مسکن مي‌تواند تقاضاي اين محصول را افزايش دهد.
خالقي افزود: براي نمونه ورق در بدنه يخچال‌ها، ماشين لباس شويي و... استفاده و بخشي ديگر در خودرو و بخشي نيز در ساختمان مصرف مي‌شود و وقتي رشد خودرو و لوازم خانگي داشته باشيم رشد ورق فولاد نيز رخ خواهد داد.



بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا