در جریان معاملات امروز؛

آیفکس سبز پوش شد

آیفکس سبز پوش شد

بازار فرابورس ایران در حالی معاملات امروز را به پایان رساند که پس از دو روز توقف آیفکس در ارتفاع 837 واحدی، رشد نزدیک به 8 واحدی شاخص کل منجر به صعود آیفکس تا ارتفاع 844 واحدی شد.

 

 

امروز یکشنبه 10 بهمن ماه معامله‌گران شاهد نقل و انتقال 141 میلیون ورقه در 21 هزار و 357 دفعه در بازارها بودند که ارزش آن افزون بر 1700 میلیارد ریال بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از فرابورس، بازار فرابورس ایران در حالی معاملات امروز را به پایان رساند که پس از دو روز توقف آیفکس در ارتفاع 837 واحدی، رشد نزدیک به 8 واحدی شاخص کل منجر به صعود آیفکس تا ارتفاع 844 واحدی شد.

همچنین در مجموع بازارهای اول، دوم و پایه نیز بیش از 80 میلیون سهم به ارزش 256 میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت که نماد شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان با معامله 11 میلیون سهم بالاترین حجم و نماد شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان با خرید و فروش 27 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را از آن خود کردند.

امروز همچنین نماد معاملاتی شرکت آهن و فولاد ارفع با توجه به ارائه اطلاعات پیش‌بینی سال مالی 1395 و نماد معاملاتی شرکت مجمتمع معادن مس تکنار پس از برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده صاحبان سهام، با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50 درصد بازگشایی شدند.

رصد نمادهای تاثیر گذار بر آیفکس نیز نشان می‌دهد دو نماد از گروه پتروشیمی‌ها شامل «زاگرس» و «مارون» در حالی بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص کل فرابورس تا سطح 3 واحد را به جا گذاشتند که نماد «هرمز» از گروه فلزات اساسی کمتر از نیم واحد تاثیر منفی داشت و از رشد بیشتر آیفکس جلوگیری کرد.

در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط نیز 100 هزار سهم «شگامرن» به ارزش 5 میلیارد ریال مورد مبادله قرار گرفت که با رشد قیمتی نیز سهام شرکت پتروصنعت گامرون همراه بود.

 

معامله بیش از یک میلیون ورقه بدهی در بازار اوراق با درآمد ثابت

معاملات امروز همچنین با نقل و انتقال افزون بر یک میلیون ورقه بدهی به ارزش 1156 میلیارد ریال در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس همراه بود. در این بازار اسناد خزانه اسلامی مرحله نهم با معامله 325 هزار ورقه در 97 دفعه بالاترین حجم و همچنین ارزش معاملات را به میزان 283 میلیارد ریال تجربه کرد.

 

بالاترین حجم معاملات اوراق تسهیلات مسکن در اختیار تسه دی ماه 95

اوراق تسهیلات مسکن روز جاری در بازه قیمتی 744 تا 766 هزار ریال دادوستد شد. بیشترین قیمت این اوراق به تسه بهمن ماه 94 و کمترین آن به تسه مرداد 93 اختصاص داشت. همچنین بیش از 81 هزار ورقه به ارزش 62 میلیارد ریال در تابلوی اوراق تسهیلات مسکن مورد مبادله قرار گرفت که بیشترین حجم و ارزش در اختیار تسه دی ماه 95 بود.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا