اعتراض به انحصار در طرح خرید کالا ایرانی

اعتراض به انحصار در طرح خرید کالا ایرانی

پس از اعلام جزئیات کارت خرید 10 میلیون تومانی کالای مصرفی، حاشیه‌ها و اعتراض‌هایی از سوی برخی تولید کنندگان صورت گرفت.

 با اعلام فهرستی از جزئیات کالاهای مشمول خرید توسط کارت خرید 10میلیون تومانی، برخی تولیدکنندگان از آغاز به کار اولین قدم خروج رکود از صنعت راضی و برخی معترض‌اند.

با اعلام جزئیات و نام فروشگاه‌های خرید محصولات ایرانی، رئیس انجمن صنایع نساجی نسبت به فهرست منتشر شده از اسامی برندهای منتخب وزارت صنعت برای عرضه کالا در قالب بسته خروج از رکود دولت اعتراض کرد.

محمد مروج به اقتصادنیوز گفت که این لیست توسط تشکلی با نام کارآفرینان معرفی شده است که این تشکل نه از سوی وزارت صنعت و نه از سوی اتاق بازرگانی تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش از این طی نامه‌ای از انجمن خواسته شده  بود تا اسامی برندهای ایرانی را ذکر کنند، افزود: در این فهرست نام هیچ یک از تولید کنندگان صنایع پوشاک، پارچه و موکت اعلام نشده است.

 به گفته رئیس انجمن صنایع نساجی، نه تنها در این فهرست نامی از تولید کنندگان پوشاک، فرش ماشینی و دیگر محصولات نساجی وجود ندارد، بلکه تنها از چهار یا پنج تولید کننده در صنایع نساجی نام برده‌شده است.

وی گفت: در این فهرست تنها از چند شرکت تولید کننده بزرگ در این صنعت نام برده‌شده است، البته ما نمی‌گوییم این شرکت‌ها خوب نسیتند، اما حرفمان این است که تولید کنندگان خوب زیادی در این صنعت وجود دارند. به طور مثال در ایران حدود هزار واحد تولیدی فرش ماشینی فعال وجود دارد که نام برندهای معروف در فهرست دولت درج نشده است.

رییس انجمن صنایع نساجی اظهار کرد: در تهیه فهرست کالاهای منتخب هیچ نظرسنجی از انجمن نساجی صورت نگرفته است و این انجمن‌ طی دو روز اخیر از جزئیات این فهرست مطلع شده است. گرچه جزئیات خرید کالای مصرفی روز گذشته اعلام شد، اما با این حال به رسیدگی به اعتراض این انجمن امیدوار هستیم.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از اقتصاد، روز گذشته وزارت صنعت فهرستی از نام کالاهای منتخب و فروشگاه‌های عرضه‌کننده آنها برای عرضه در قالب بسته خروج از رکود دولت منتشر کرد.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا