همکاری های معدنی ایران و آفریقای جنوبی گسترش می یابد

همکاری های معدنی ایران و آفریقای جنوبی گسترش می یابد

گروه معادن - وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت:هر دو کشور جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی دارای پتانسل ها و ذخایر عظیمی در حوزه های معدنی ، نفت، گاز و...می باشیم که امیدواریم بتوانیم در این بخشها روابط خود را گسترش دهیم.

به گزارش ماین نیوز،  «مهندس محمد رضا نعمت زاده» در نشست همکاری های اقتصادی و تجاری ایران و آفریقا که با حضور معاون اول رئیس جمهور آفریقای جنوبی و صاحبان صنعت و تجارت دو کشوربرگزارشد با اشاره به سوابق همکاری های تجاری میان دو کشور اظهار داشت: این سفر می تواند پایه و سرآغازی برای همکاری های جدید فیمابین دو کشور باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان اظهار امیدواری کرد: علاوه برگسترش روابط تجاری با کشور یاد شده ،می توان در زمینه های «معدنی» نیز همکاریهای قابل توجهی داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به محدودیت های فعلی در روابط اقتصادی بین ایران و آفریقای جنوبی گفت: روابط بانکی، حمل و نقل و معضلات کشتیرانی از جمله مشکلاتی است که امیدواریم با رفع تحریم ها بهبود یابد.

مهندس نعمت زاده با اعلام آمادگی برای توسعه همکاری ها در زمینه صنعت نفت و گاز با کشورآفریقای جنوبی گفت: این کشور درگذشته از ذغال سنگ همچنین معادن روباز با طی پروسه های مختلف محصولات شیمیایی تولید می کرد بطوریکه هم اکنون واردکننده کود شیمیایی شده است و پیشنهاد می شود این محصولات را در جمهوری اسلامی ایران تولید شود.

وی در ادامه گفت: جمهوری اسلامی ایران با آفریقای جنوبی همچنین در زمینه فولاد و معادن سنگ آهن می تواند همکاری خوبی داشته باشد.

مهندس نعمت زاده با اشاره به اینکه در زمینه معدن آفریقای جنوبی دارای تجارب خوبی است که می تواند معدنکاران ما را در این زمینه یاری دهد، گفت: در این راستا دیروز ایمیدرو تفاهم نامه ای با یکی از شرکت های معدنی آفریقای جنوبی به مرحله امضاء رسانده است.

وی در ادامه با اشاره به حضور 160 شرکت و تاجر اقتصادی آفریقا درجمهوری اسلامی ایران گفت: دولت عنایت ویژه ای به توسعه روابط بین المللی بویژه با کشورهای دوست از جمله آفریقای جنوبی دارد.

برپایه این گزارش ؛ در ادامه« سریل رامافوز» معاون ریاست جمهوری آفریقای جنوبی گفت: کشور ما مصمم به افزایش حجم روابط و مبادلات تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران است.

وی یادآور شد : ما به جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری نگاه می کنیم که دارای پتانسیل های زیادی برای همکاری و سرمایه گذاری است.

« سریل رامافوز » با تاکید برافزایش تعاملات اقتصادی میان دو کشور از تجار ایرانی برای سرمایه گذاری در آفریقای جنوبی دعوت کرد.

گفتنی است هیئت آفریقایی برای شرکت در نشست همکاری های اقتصادی و تجاری با ایران ملاقات های سودمندی با مسئولان اقتصادی کشور داشتند.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا