برنامه سازمان اموال تملیکی برای عرضه انواع محصولات در بورس کالا

برنامه سازمان اموال تملیکی برای  عرضه انواع محصولات در بورس کالا

رئیس سازمان اموال تملیکی با اعلام رضایت از عرضه های قبلی در بورس کالا، از عرضه محصولات شیمیایی، معدنی و خودرو و کشاورزی در این بورس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،امین دلیری به ایسنا گفت: سازمان اموال تملیکی ۲۲ دی ماه سال جاری، اولین کالای را که یک رول فولادی به وزن ۱۶۰۰ تن به قیمت ۲.۵ میلیارد بود در بورس کالا فروخت. البته مقدمات فروش این کالا حدود یک‌سال پیش فراهم شده بود.

وی ادامه داد: ان‌شاالله کالاهای توقیف شده توسط سازمان اموال تملیکی در مقیاس و تنوع بیشتر در بورس کالا ارایه شود. برنامه داریم کالاهایی مثل مواد شیمیایی، مواد معدنی و خودرو و حتی کشاورزی هم که به صورت متروکه یا با روش‌های دیگر ارایه می‌شوند، در بورس کالا عرضه کنیم.

به گفته این مقام مسئول، عرضه در بورس کالا موفقیت بسیار بزرگی برای سازمان اموال تملیکی بود. اکنون سازمان ضمن اینکه مزایده‌های الکترونیک را همچنان برگزار می‌کند، این روش را هم امتحان خواهد کرد.

دلیری درباره خودروهای لوکس هم گفت: خودروهای لوکس متروکه و قاچاق بالای ۱۰۰ دستگاه هستند که در میان آن‌ها خودروهای متروکه کم کم وارد مزایده می‌شوند و برای آن‌هایی که رای عمومی دیوان عدالت اداری وجود دارد، مزایده برگزار می‌شود و دستگاه‌های آن به فروش می‌رود. درآینده فروش این دستگاه‌ها را با روش‌ مزایده تکرار خواهیم کرد و البته از روش عرضه در بورس کالا نیز برای آن‌ها استفاده خواهد شد.

وی درباره اقدام وارد کنندگان کالا به شرکت در مزایده موردی، ‌گفت: از نظر ما مسئله‌ای ندارد چون در کالای متروکه صاحب کالا وجود دارد که از مبادی رسمی کالای خود را وارد کرده‌ ولی چون اقدام به مرخص کردن آن نکرده است، طبق قانون گمرک کالای او بعد سه تا پنج ماه متروکه شده و برای تعیین و تکلیف در اختیار سازمان قرار می گیرد.

انتهای پیام
 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا