گروه های ساختمانی و سیمانی بر مدار صعود

گروه های ساختمانی و سیمانی بر مدار صعود

در اواخر بازار با موج جدیدی از عرضه ها مواجه شدیم که در نهایت معاملات منفی گروه خودرو را رقم زد. گروه حمل و نقل اکثرا معاملات مثبتی داشتند اما نماد تازه وارد حسیر همچنان صف خرید بود، نماد حفارس نیز پس از چند روز اصلاح قیمتی، صف خرید شد و نماد حتاید از تقاضای مناسبی در کنار ادامه حمایت های حقوقی ها برخوردار بود.


در اواسط بازار افزایش تقاضا در گروه خودرویی به لیدری نماد خودرو محسوس بود تا جایی که نماد خودرو که همسو با کل گروه، شروعی منفی داشتند، رشد قیمتی را تجربه کردند در این بین شایعاتی از تعدیل مثبت ایران خودرو شنیده می شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، در اواخر بازار با موج جدیدی از عرضه ها مواجه شدیم که در نهایت معاملات منفی گروه خودرو را رقم زد. گروه حمل و نقل اکثرا معاملات مثبتی داشتند اما نماد تازه وارد حسیر همچنان صف خرید بود، نماد حفارس نیز پس از چند روز اصلاح قیمتی، صف خرید شد و نماد حتاید از تقاضای مناسبی در کنار ادامه حمایت های حقوقی ها برخوردار بود.

وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت:2 خودرو ساز بزرگ ایرانی با همکاری اتریش و آلمان در حال طراحی خودروی کم مصرف با سه سیلندر هستند و به زودی راهی بازار خواهد شد.وی افزود:قدرت موتور این خودرو ١٦٠ اسب بخار و مصرف سوخت آن حدود 5 لیتر است. همچنین مدیرعامل ایران‌خودرو از فروش سایت خراسان به شریک خارجی و سایت های تبریز، مازندران و فارس به مشتریان داخلی با هدف ایجاد ظرفیت جدید در خطوط تولید مرکزی خبر داد. براین اساس، سایت‌های شهرستانی به دو دسته کم‌تیراژ و پرتیراژ تقسیم شده و قرار است کم‌تیراژها به شرکت‌های داخلی واگذار شده و پرتیراژها نیز در اختیار خودروسازان خارجی قرار گیرند. طبق آمار موجود، تنها دو سایت شهرستانی شامل ایران‌خودرو خراسان و سایپای کاشان دارای تیراژی قابل توجه و استراتژیک هستند و به تنهایی حدود 194 هزار دستگاه تیراژ طی 9 ماه امسال داشته‌اند و این رقم یعنی نزدیک به 70 درصد از کل تولید شهرستانی‌ها. در حوزه اخبار مربوط به حمل و نقل دریایی، مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از تخلیه و بارگیری سه هزار و 298 TEU کانتینر طی سال جاری و افزایش هشت برابری این عملیات خبر داد.

گروه بیمه ای معاملاتی متعادل داشتند در این بین نمادهای البرز، کوثر و ملت از اقبال بیشتری برخوردار بودند در گروه سرمایه گذاری نیز نمادهای اعتلا، وسپه، پردیس و وبوعلی مثبت و پرتقاضا دنبال شدند و سایر هم گروهی ها اکثرا متعادل و منفی به کار خود پایان دادند.

درگروه های شیمیایی، پالایشگاهی و روانکارها که اکثرا متعادل بودند نمادهای شراز، شتوکا، وپترو، شکلر، شکربن، شپمچا، شگامرون، مارون، ساینا و شپترو از اقبال بیشتری برخوردار بودند و صف خرید و یا رشد قیمتی را تجربه کردند. بر اساس پیش بینی تحلیلگران موسسات سی ال اس ای، سنفورد برنستین و نومورا هولدینگ، تولید نفت چین پس از کاهشی بی سابقه در سال 2016 میلادی به دلیل پرهزینه بودن تولید نفت از چاه های نفت میادین فرسوده، امسال نیز 7 درصد کاهش خواهد یافت.

کیمیا، فسرب، فخاس و کدما نمادهای صف خرید گروه های فلزی و معدنی بودند و به جز نمادهای کبافق، کچاد، فنورد و فسپا که از فشار فروش بالایی برخوردار بودند و افت قیمتی را تجربه کردند، سایر هم گروهی ها اکثرا معاملاتی متعادل و مثبت داشتند همچنین نماد کالسیمین طی گزارش 9 ماه با تعدیل مثبت 26 درصدی مواجه شد و مبلغ 429 ریال سود پیش بینی کرد و متوقف شد اما در آنسو نماد فلوله در گزارشی ضعیف و طی گزارش 9 ماه با افزایش چشمگیر۵,۸۸۰ درصد زیان نسبت به دوره مشابه سال گذشته مواجه شد و مبلغ (۲۹۹) ریال زیان به ازای هر سهم محقق و متوقف شد.

در گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته، نمادهای بنیرو، تکشا و بمپنا نمادهای صف خرید، تپمپی و فلامی نمادهای صف فروش و نمادهای دماوند، فاذر، بترانس، لابسا، لخزر و وتوشه نمادهای منفی این گروه ها بودند که در این بین صف خرید نماد بمپنا قابل توجه بود. شرکت کابل البرز پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع فوق العاده در خصوص افزایش معادل 39% از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به منظور اصلاح ساختار مالی را منتشر کرد.

گروه های ساختمانی و سیمانی بر مدار صعود قرار داشتند و اکثرا مثبت دنبال شدند اما نمادهای ثعمرا، ثاباد، ثنوسا، سپاها و سفارس از حجم دادوستدهای بالاتری برخوردار بودند و معدود نمادهای سقاین، سغرب، سدشتف ساراب و سکرد منفی سپری شدند همچنین نماد ثپردیس پس از برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی با رشد حدود 6.5 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.

 

در گروه آی تی نماد مرقام با جهش قیمتی صف خرید شد، نماد آپ صف فروش شد و شرکت کارت اعتباری ایران کیش پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه معادل 53% از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور اجرای طرح توسعه و خرید دستگاههای پذیرنده را منتشر کرد.

گروه قندی اکثرا کم حجم اما مثبت دنبال شدند و در گروه غذایی و زراعت نماد تازه وارد غدیس علیرغم عرضه حدود 1 میلیون سهمی حقوقی بنیادمستضعفان طی معاملات دیروز، همچنان پرتقاضا و همراه صف خرید دنبال شد همچنین نمادهای غپینو، غشهداب، غاذر، غشصفها، غمهرا و غبهنوش صف خرید و نماد زمگسا با صف فروش بودند.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا