کاهش بهای نفت‌ ایران در بازارهای‌ جهانی

کاهش بهای نفت‌ ایران در بازارهای‌ جهانی

قیمت نفت ایران در هفته منتهی به ٣٠ اکتبر (هشتم آبان ) برای سومین هفته متوالی در بازارهای جهانی کاهش یافت و با بهای کمتر از 45 دلار در هربشکه معامله شد.

به گزارش نامه نیوز، قیمت نفت سبک ایران در هفته منتهی به ٣٠ اکتبر( هشتم آبان )، ٩٢ سنت برای هر بشکه کاهش یافت و به ٤٤ دلار و دو سنت رسید ،این در حالی است که متوسط قیمت نفت سبک ایران، از ابتدای امسال تاکنون در سطح ٥٢ دلار و ٧٢ سنت باقی ماند.

به گزارش ایرنا، بهای نفت سنگین ایران نیز با یک دلار و ٦ سنت کاهش به ٤١ دلار و ٧٣ سنت برای هر بشکه رسید؛ نفت سنگین ایران نیز از ابتدای امسال تاکنون بطور متوسط ٥٠ دلار و ٧٨ سنت قیمت خورد.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٤٣ دلار و ٣٥ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته ٥٢ سنت کاهش یافت؛ متوسط قیمت سبد نفتی اوپک، امسال تاکنون ٥١ دلار و ٩٩ سنت ارزش داشت.

هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی نیز در هفته منتهی به ٣٠ اکتبر با ٩ سنت کاهش، ٤٥ دلار برای هر بشکه معامله شد.

به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی،قیمت نفت برنت نیز با ٥٨ سنت کاهش به ٤٧ دلار و ٥٣ سنت برای هر بشکه رسید؛ متوسط قیمت نفت برنت امسال تاکنون ٥٤ دلار و ٦٦سنت ثبت شد .

قیمت نفت خام دوبی و عمان نیز با یک دلار و دو سنت و یک دلار و ١٧ سنت کاهش به ترتیب به ٤٣ دلار و٦١ سنت و ٤٣ دلار و ٨٠ سنت رسید که بیشترین کاهش را در میان نفت خامهای شاخص به خود اختصاص دادند.

قیمتهای نفت خام در این هفته نیز دچار ضعف بودند و در واقع نگرانی از اشباع بازار نفت همچنان بازار را تحت فشار قرار داده و افزایش ذخیره سازیهای نفت خام در آمریکا نیز روند نزولی قیمتها را تشدید کرد.

قیمت نفت خام در ماه های اخیر در محدوده 40 تا 45 دلار معامله شده ، هر چند در مقاطعی کوتاه مدت به نزدیکی 50 دلار صعود کرده، اما بلافاصله به کانال 40 تا 45 دلار بازگشته است.


بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا