۷ محور مصاحبه جدید ترامپ در حوزه سیاست خارجی

۷ محور مصاحبه جدید ترامپ در حوزه سیاست خارجی

رئیس جمهوری منتخب آمریکا در مصاحبه با دو روزنامه از ناکارآمدی ناتو، اشتباه صدر اعظم آلمان، توافق با روسیه، تجارت با چین، مزایای برگزیت و اوضاع خاورمیانه و برجام سخن گفت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، دونالد ترامپ که تا چهار روز دیگر زمام قدرت در این کشور را به دست می گیرد به تشریح اهداف خود در حوزه سیاست خارجی در مصاحبه با روزنامه بیلد آلمان و تایمز انگلیس پرداخت.

وی اولویت نخست را برقراری پیمان های تجاری منصفانه تر برای آمریکا و ایجاد مرزهایی به مراتب امن تر برای این کشور توصیف کرد و از رفع کسری تجاری آمریکا با سایر کشورهای جهان به ویژه چین سخن گفت و تاکید کرد: تجارت هوشمند را به تجارت آزاد ترجیح می دهد.

ترامپ در رویکرد خود نسبت به خاورمیانه نیز از تهاجم سال 2003 آمریکا به عراق، به عنوان بدترین تصمیمِ ممکن در طول تاریخ این کشور یاد کرد.

وی خواهان ایجاد مناطق امن در سوریه شد اما تاکید کرد هزینه آن باید از سوی متحدین عربِ آمریکا پرداخت شود.همچنین با اعلام نارضایتی از توافق هسته ای ایران، گفت: فکر می‌کنم یکی از بدترین توافق‌هایی است که تاکنون حاصل شده ، اما نمی خواهم بگویم قصد دارم با این توافق چه کار کنم.

ترامپ ناکارآمدی ناتو را متاثر از قدمت زمان تشکیل و عدم پرداخت سهم کشورهای عضو، عنوان کرد اما گفت: این پیمان همچنان برای وی اهمیت دارد.

همچنین در اظهارنظری که رنگ و بوی عقاید رهبران راست افراطی اروپا را داشت، گفت: کشورها به دنبال اثبات هویت خود هستند و انگلستان هم (با برگزیت) به دنبال هویت خود می گشت. برگزیت خوب پیش خواهد رفت و فکر می کنم که بقیه کشورهای اتحادیه اروپا هم آن را ترک خواهند کرد.

وی از مرکل به عنوان بزرگترین رهبر اروپا یاد کرد و سیاست درهای باز (پذیرش پناهجویان) را اشتباه بزرگی از جانب وی دانست و برگزیت را نیز نتیجه نارضایتی مردم انگلیس از موضوع پناهجویان عنوان کرد.

ترامپ عقیده خود نسبت به سخت گیری پذیرش مهاجرین در خاک آمریکا را این گونه توجیه کرد: مردم نمی خواهنددیگران وارد کشور شده و آن را ویران کنند.

وی در نهایت از تداوم استفاده از شبکه های اجتماعی (به ویژه توئیتر) برای انتقال پیام های خود به مردم، سخن گفت و از پوشش غیرصادقانه اظهارات از سوی رسانه ها انتقاد کرد.

انتهای پیام

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا