روز گذشته در بورس کالای ایران رقم خورد؛

حجم معاملات 84 درصد رشد کرد

حجم معاملات 84 درصد رشد کرد

این روزها معاملات آتی سکه در شرایطی دنبال می شود که سررسید دی ماه امسال جای خود را به قرارداد تحویل آبان سال 96 داده است؛ همچنین روز گذشته نیز در آماری قابل قبول 40 هزار و 892 قرارداد آتی سکه در بورس کالا منعقد شد.

 

حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز گذشته به 40 هزار و 892 قرارداد و ارزش آن به 5 هزار و 544 میلیارد ریال رسید که نسبت به معاملات پنج شنبه گذشته رشد 84 درصدی را تجربه کرد، چرا که طی این روز حجم معاملات سکه به 22 هزار و 212 قرارداد رسیده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از بورس کالا، این روزها معاملات آتی سکه در شرایطی دنبال می شود که سررسید دی ماه امسال جای خود را به قرارداد تحویل آبان سال 96 داده است؛ همچنین روز گذشته نیز در آماری قابل قبول 40 هزار و 892 قرارداد آتی سکه در بورس کالا منعقد شد.

اولین روز از آخرین هفته دی ماه، روز کاهشی برای بازار ارز بود، به طوری که دلار 25 تومان از ارزش خود را از دست داد و با فاصله‌گیری از مرز 4 هزار تومانی به قیمت 3 هزار و 960 تومان رسید. همچنین از آنجا که بهای اونس در پایان معاملات روز جمعه نوسانات رو به پایینی را تجربه کرده بود بر همین اساس بهای سکه در بازار نقدی با کاهش قیمت مواجه شد که به تبع آن، نرخ سکه در بازار آتی نیز افت بیش از یک درصدی را تجربه کرد.

 

خدا حافظی سررسید دی ماه

معاملات آتی سکه بورس کالای ایران در اولین روز هفته مجدد با ۵ سر رسید کار خود را آغاز کرد، به طوری که سر رسید دی ماه سال جاری با سایر سر رسیدها خدا حافظی کرد و سررسید آبان ۹۶ به عنوان آخرین سر رسید بازار آتی روی تابلوی معاملات به ثبت رسید.

به این ترتیب براساس آمار معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران سکه تحویل اسفند ماه با قیمت یک میلیون 219 هزار تومان افت 2.15 درصدر را تجربه کرد،این در شرایطی است که قرارداد تحویل اردیبهشت نیز با قیمت یک میلیون و 267 هزار تومان کاهش 1.28 درصدی را به ثبت رساند. از سویی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و 306 هزار تومان به فروش رسید و با افت 1.33 درصدی همراه شد. همچنین سررسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 337 هزار تومان معامله و کاهش 1.06 درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سررسید آبان سال 96 با قیمت یک میلیون و 308 هزار تومان معامله شد و افت 0.05 درصدی را به ثبت رساند.

 

در بازار نقدی چه گذشت؟

در اولین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی 14 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت یک میلیون و 190 هزار تومان رسید. به گفته فعالان، پایین آمدن بهای دلار اولین عامل کاهشی اثرگذار در افت سکه بود. در اولین روز هفته، سکه معاملات خود را تحت‌تاثیر کاهش دلار و نوسانات رو به پایین اونس در آخر وقت روز جمعه با قیمت یک میلیون و 198 هزار و 500 تومان آغاز کرد که کاهشی 5 هزار و 500 تومانی نسبت به قیمت بسته شده پنج‌شنبه داشت.

در همین حال هر قطعه نیم سکه بهار آزادی به قیمت 607 هزار تومان فروش رفت. ربع سکه نیز با قیمت 324 هزار تومان معامله شد. همچنین سکه گرمی هم دیروز در بازار آزاد با قیمت 206 هزار تومان به فروش رسید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا