مدیر‌عامل کارگزاری بانک سامان مطرح کرد:

عدالت در تخصیص با عرضه اولیه" بوک بیلدینگ"

عدالت در تخصیص با عرضه اولیه

مهرآور در خصوص مزایای بوک بیلدینگ گفت: خوشبختانه در عرضه هایی که تاکنون به این صورت انجام گرفته، تعداد افراد مشارکت کننده که به آنها سهم رسیده، بسیار بیشتر از روش های قبلی بوده است و در این عرضه ها نیز تماس های بعد از عرضه اولیه نداشته ایم.

 

 

مدیر‌عامل کارگزاری بانک سامان، روند کارشناسی مناسب در قیمت گذاری را از ویژگی های مثبت شیوه جدید عرضه اولیه "بوک بیلدینگ" در مقایسه با روش قبلی برشمرد.

حمیدرضا مهرآور به پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، گفت: در بوک بیلدینگ فقط و فقط خود کارگزاری و مشتری های کارگزاری هستند که ارزش گذاری می کنند و سهم و آورده های خود را وارد می کنند که این خود نشان از یک روند کارشناسی خوب در قیمت گذاری نسبت به روش قبل دارد.  

وی اظهار داشت: در روش بوک بیلدینگ، عموما سقف مشخص نیست، یعنی باز است. اما چیزی که در ایران اتفاق افتاده، این است که برایش یه دامنه مظنه تعریف کردند و این در مقطع کنونی اقدام بسیار خوبی است. هرچند اگر سقف را کمی بازتر در نظر می گرفتند بهتر بود و کارها کارشناسی تر انجام می شد.

مدیر‌عامل کارگزاری بانک سامان افزود: در بوک بیلدینگ، همه افراد می توانند تقاضای خود را اعلام کنند و این یکی دیگر از مزیت های این روش است که مسأله عدالت در تخصیص ها را به راحتی حل می کند.

به گفته مهرآور، در این روش چون همه به یک میزان از عرضه اولیه استفاده می کنند، قیمت ها به شکل کارشناسی مشخص می شود.  

مدیر‌عامل کارگزاری بانک سامان در پایان این گفت و گو اظهار داشت: خوشبختانه در عرضه هایی که تاکنون به صورت بوک بیلدینگ انجام گرفته، تعداد افراد مشارکت کننده که به آنها سهم رسیده، بسیار بیشتر از روش های قبلی بوده است و در این عرضه ها نیز  تماس های بعد از عرضه اولیه نداشته ایم.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا