سرقینی در گفت‌وگو با ماین نیوز مطرح کرد:

اخذ عوارض ۹ میلیارد دلاری استرالیا از صادرات مواد معدنی

اخذ عوارض ۹ میلیارد دلاری استرالیا از صادرات مواد معدنی

گروه معادن >سنگ آهن - معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: استرالیا در سال 2014 معادل 9 میلیارد دلار از صادرات مواد معدنی خود عوارض گرفته است.

جعفر سرقینی در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز درباره آخرین وضعیت اعمال عوارض روی صادرات سنگ آهن توضیح داد: ما یک پیشنهاد به شورای اقتصاد ارائه دادیم و تصمیم گیر هم نیستیم و باید شورای اقتصاد درباره آن تصمیم‌گیری کند. نمی‌توانم زمان خاصی را برای تعیین تکلیف این موضوع ارائه کنم.

وی افزود: یک بار در گذشته پیشنهاد اخذ عوارض از صادرات سنگ آهن در شورا رای نیاورد و ممکن است این بار هم رای نیاورد و چیزی در مجموع مشخص نیست.

او با بیان اینکه هدف ما این است که عوارض صادرات مواد معدنی را صرف توسعه و تکمیل زنجیره ارزش کنیم، درباره آخرین وضعیت تعامل وزارت صمت با انجمن سنگ آهن ایران گفت: قرار است جلسات ادامه‌داری با انجمن داشته باشیم. ما همیشه زیرسوال بودیم که پیشنهاد عوارض صرفا ساخته و پرداخته ایران است و در کشورهای دیگر وجود ندارد. این در حالیست که حتی کشورهای عضو WTO هم بعضا از صادرات مواد معدنی خود عوارض می‌گیرند. به عنوان مثال استرالیا در سال 2014 حدود 9 میلیارد دلار از صادرات مواد معدنی از این کشور عوارض گرفت. بنابراین ما حرفمان براساس مستندات است و حاضریم از آن دفاع هم بکنیم.

گفت‌وگو از علیرضا جعفری نژاد
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا