بازار آلومينيوم نشانه امنيت برای معدنکاران آلومينا

بازار آلومينيوم نشانه امنيت برای معدنکاران آلومينا

درحال‌حاضر صنايع کشور با شوک ارزی روبه‌رو شده‌اند که با تجديد نظر درباره نحوه عرضه آلومينيوم در بورس اين مسير تسهيل خواهد شد به عبارت ديگر صنايع پايين دستی بايد مورد حمايت قرار گيرند تا بازار داخلی آلومينيوم را تقويت کنند. از طرف ديگر حمايت از محصولات آلومينيومی در بازار داخلي به تقويت صنايع پايين دستي اين محصول ختم مي‌شود.

 

يک کاشناس بورس گفت: با توجه به اينکه تقاضا برای آلومينيوم در بازار همواره با ثبات لازم برخودار است و از طرف ديگر روند قيمت‌گذاری در اين محصول نشان دهنده فضای رقابتی است ارمغان آن وجود امنيت لازم برای معدنکاران آلومينا در ايران خواهد بود.
محمدحسنی بابالو، با اشاره به اينکه در حال‌حاضر قيمت مواد اوليه آلومينيوم در ايران افزايش يافته است، اظهار کرد: اين محصول در ايران بازار خوبی دارد و با وجود اينکه نوساناتی دارد از امنيت کافی برای معدنکاران برخوردار است از اين رو بايد حمايت‌های لازم برای توليد اين محصول در بخش‌های بالادستي و پايين دستی انجام بگيرد.
او با تاکيد بر اينکه تقاضا برای مواد اوليه آلومينيوم در ايران افزايش يافته است، افزود: قيمت عرضه و تقاضای اين محصول در بورس نشان دهنده اين است که قيمت آلومينيوم در ايران تابعی از بازار جهانی است.
اين کارشناس بورسی با نگاهی به اثر افزايش قيمت دلار در بازار آلومينيوم ايران تصريح کرد: درحال‌حاضر صنايع کشور با شوک ارزی روبه‌رو شده‌اند که با تجديد نظر درباره نحوه عرضه آلومينيوم در بورس اين مسير تسهيل خواهد شد به عبارت ديگر صنايع پايين دستی بايد مورد حمايت قرار گيرند تا بازار داخلی آلومينيوم را تقويت کنند. از طرف ديگر حمايت از محصولات آلومينيومی در بازار داخلي به تقويت صنايع پايين دستي اين محصول ختم مي‌شود.
بابالو افزود: درحال‌حاضر دولت به دنبال افزايش سهم توليد آلومينيوم در بازار داخلی است که تحقق اين موضوع مي‌تواند به تسهيل پاسخگويی به تقاضای صنايع پايين دستي منجر شود و در نهايت قيمت اين محصول در بازار تعديل شود.

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا