گزارش روز؛

گروه های رویی همچنان بر مدار صعود

گروه های رویی همچنان بر مدار صعود

ادامه رشد فلزات پایه به ویژه فلز روی در بازارهای بین المللی موجب افزایش تقاضای مجدد گروه های فلزی و معدنی و بخصوص گروه روی شد؛ به طوریکه طی معاملات امروز نیز رشد قیمتی و صف های خرید در نمادهای فسرب، کروی، کیمیا، فرآور، فاسمین، کبافق، کاما مشاهده شد.

 

در پایان معاملات آخرین روز هفته بورس تهران،  شاخص کل متاثر معاملات مثبت نمادهای ومعادن و کگل با رشد حدود 12.50 واحدی به ارتفاع 78 هزار و 622 واحد رسید که در این بین نمادهای شپنا و شبندر بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از کارگزاری آبان، در شروع دادوستدهای امروز بازار و در گروه خودرو، نماد خچرخش تنها نماد مثبت این گروه بود و سایر هم گروهی ها اکثرا معاملاتی منفی را تجربه کردند؛ اما با گذشت زمان معاملات با افزایش تقاضا در گروه خودرویی، برخی نمادها با نوسانات مثبت مواجه شدند. همچنین نماد خمحور پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر تغییر موضوع فعالیت شرکت و مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده مبنی بر انتخاب اعضای هیات مدیره و با توجه به تعدیل پیش بینی سود (انتشار تعدیل منفی 85 درصدی) با افت 5 درصدی و صف فروش به گردونه دادوستدها بازگشت.

نمادهای حتاید و حتوکا در گروه حمل و نقل صف خرید و مابقی هم گروهی ها نیز معاملاتی مثبت داشتند. همچنین نماد عرضه اولیه حسیر درقیمت های 2090 ریال کشف قیمت شد.

گروه های بانکی، بیمه ای، لیزینگی و سرمایه گذاری اکثرا همچنان کم فروغ، متعادل و منفی سپری شدند و تنها نمادهای وانصار، حکمت، وتوصا و وملت متعادل و مثبت به کار خود پایان دادند در گروه لیزینگی نیز تنها نماد ولیز صف خرید را تجربه کرد. در خبرها آمده بود که دانسکه بانک دانمارک اعلام کرده است که در حال مذاکره با مقامات بانک مرکزی ایران در زمینه ارائه اعتبار به مشتریانی است که در این کشور فعالیت تجاری دارند. یک مقام بانک مرکزی ایران گفته، این بانک از 3 بانک خارجی از جمله دانسکه بانک مبلغ 7.2 میلیارد دلار برای تامین مالی دریافت کرده است. همچنین بانک جهانی در جدیدترین گزارش خود، رشد اقتصای ایران در سال 2016 را 4.6 درصد اعلام نمود و برای سال 2017 رشد اقتصادی 5.2 درصدی را پیش‌بینی کرد.

در گروه شیمیایی نمادهای شسینا، شلعاب، شتوکا، شپمچا و شکلر صف خرید، نمادهای شپترو، وپترو، شپدیس، شخارک و زاگرس مثبت و مابقی معاملاتی متعادل و منفی را تجربه کردند. نماد سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم متوقف شد. شرکت پتروشیمی خراسان در گزارش 9 ماهه با کاهش 45 درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته، مبلغ 611 ریال سود به ازای هر سهم محقق کرد. انتشار تعدیلات منفی شرکت های شبریز و شپنا، افزایش عرضه ها و معاملات منفی گروه پالایشگاهی و روانکارها را درپی داشت به طوری که نمادهای شاوان، شتران، شراز و شپنا در همان شروع بازار صف فروش شدند.

ادامه رشد فلزات پایه بخصوص فلز روی در بازارهای بین المللی موجب افزایش تقاضای مجدد گروه های فلزی و معدنی و بخصوص گروه روی شد به طوریکه طی معاملات امروز نیز رشد قیمتی و صف های خرید در نمادهای فسرب، کروی، کیمیا، فرآور، فاسمین، کبافق، کاما مشاهده شد. دولت استرالیا پیش‌بینی کرد قیمت هر تن سنگ آهن تا سال 2018 به 46.7 دلار می‌رسد که تقریبا نصف قیمت کنونی 80 دلار است قیمت کنونی سنگ آهن از افزایش تقاضا از سوی چین مورد حمایت قرار گرفته است، اما وزارت صنعت، نوآوری و علوم استرالیا اعلام کرد ادامه روند رشد تقاضا در سال‌های آینده بعید به نظر می رسد.

تکشا، لبوتان و لابسان نمادهای صف خرید و نمادهای فجام، بکاب و لخزر نمادهای صف فروش گروه های ماشین آلات، تجهیزاتی، برقی و گروه های وابسته بودند و سایر هم گروهی ها معاملاتی متعادل و منفی را تجربه کردند.

گروه های ساختمانی و سیمانی نیز اکثرا منفی دنبال شدند و تنها نمادهای ثعمرا، وآذر، سغرب، سبجنو، سخزر و ثتران متعادل به کار خود پایان دادند. همچنین نماد سرمایه گذاری مسکن پردیس جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه صاحبان سهام در پایان معاملات متوقف شد.

در گروه غذایی، ادامه صف خرید پرحجم و عرضه های قطره چکانی نماد تازه وارد غدیس، صف خرید نمادهای غگلستا، غمهرا، غاذر و غشهداب، معاملات مثبت نمادهای زگلدشت، و غشاذر و صف فروش نماد غمینو مشاهده شد. همچنین نماد غالبر پس از اعلام تعدیل مثبت 18 درصدی با افت حدود 11 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت. تعداد 248 میلیون و 366 هزار و 799 سهم معادل 18.87 درصد شرکت گروه صنایع کاغذ پارس در نماد چکاپا4 بطور یکجا و با قیمت پایه هر سهم 3 هزار و 500 ریال عرضه شد، اما معامله نشد.

گروه آی تی اکثرا معاملاتی مثبت را سپری کردند تا جایی که نمادهای پرحاشیه مرقام، مداران و اپرداز صف خرید شدند. همچنین شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با 15 درصد تعدیل مثبت مبلغ 730 ریال سود برای سال مالی 95 پیش بینی کرد.

پ.ن: این گزارش حاوی اطلاعات بازار سرمایه، اخبار و نظرات کارشناسان شرکت کارگزاری آبان است. تاکید می شود این کارگزاری و همچنین پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، هیچگونه مسولیتی در قبال انجام هرگونه معاملات با اتکا بر این گزارش بر عهده نخواهد گرفت.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا