با حرکت چرخ صنعت به یقین تمامی بخش‌های جامعه رونق میگیرند.

با حرکت چرخ صنعت به یقین تمامی بخش‌های جامعه رونق میگیرند.

دنیای معدن -رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنجان به همراه جمعی از کارشناسان و کارکنان اداره بهزیستی لنجان به فولاد مبارکه آمدند و ضمن بازدید از خطوط تولید این شرکت و دیدار با مدیر روابط عمومی و رئیس واحد توسعه و تکامل منطقهای فولاد مبارکه، راهکارهای تعامل هر چه بیشتر صنعت با بهزیستی به منظور ارائه خدمات بیشتر به جامعه را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

محمد ناظمی هرندی مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه در جمع مسئولان اداره بهزیستی شهرستان لنجان با تأکید بر پیوند ناگسستنی صنعت با جامعه تصریح کرد: با حرکت چرخ صنعت به یقین تمامی بخشهای جامعه رونق میگیرند و بر عکس اگر این چرخ در هر جامعهای از حرکت باز ایستد، پیامد آن فقر و آسیب‌های اجتماعی خواهد بود. وی با بیان اینکه هر یک از بخشهای جامعه وظایف مشخصی دارند، گفت: در بخش صنعت نیز نخستین مأموریت این است که صنعت و دستاندرکاران آن اول خود را در حد مطلوب اداره کنند، تا باری بر دوش جامعه نباشند و در گام بعدی صنعت و کارکنان آن در فعالیتهای اجتماعی مشارکت می‌یابند. مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه افزود: از آنجایی که برنامه‌های بهزیستی به مانند یک مأموریت ملی است، بنابراین فولاد مبارکه در حد برنامه‌هایی که در چارچوب آن دیده شده است، در ادامه همکاری‌های خود و با حضور کارشناسان خود در بخش مشاوره و مسئولیتهای اجتماعی با بهزیستی تعامل بیشتری برقرار خواهد نمود. وی در خاتمه سخنان خود اظهار امیدواری کرد، همکاری فولاد مبارکه و بهزیستی مرکز لنجان منشأ ارائه خدمات ارزنده‌تری به جامعه شود.
فولاد مبارکه نگاه مثبتی به مسئولیتهای اجتماعی دارد
به گزارش خبرنگار فولاد در جریان این دیدار محمد حسین صادقی رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنجان، نیز هدف از این بازدید را رسیدن به راهکارهایی برای ارائه خدمات هر چه بیشتر به جامعه و به ویژه نیازمندان با حمایت صنعت خواند و گفت: با توجه به اینکه فولاد مبارکه نگاه مثبتی به مسئولیت های
اجتماعی دارد و با این رویکرد در سطح منطقه، استان و کشور در این دیدار بنا را بر آن گذاشتیم تا با برقراری تعامل بیشتر با فولاد مبارکه هرگونه یاری این شرکت را به نوعی هدفمند و در چارچوب استراتژی پایدار تعریف کنیم. وی افزود: به یقین این همکاری چنانچه هدفمند و نظامند برنامه ریزی و عملیاتی شود، خواهد توانست بخشی از مشکلات و معضلات اجتماعی را حداقل در حوزه لنجان برطرف نماید. رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنجان با ذکر این مطلب که فولاد مبارکه همواره با مرکز بهزیستی لنجان و به ویژه مرکز توانبخشی شهید مدنی زرینشهر تعاملات خوبی داشته است، تصریح کرد: این تعاملات میتواند دو سویه باشد به نحوی که مرکز بهزیستی لنجان نیز این ظرفیت را دارد که در حوزه های انجام غربالگری مشاوره ژنتیک برای خانواده کارکنان، انجام غربالگری شنوایی و بینایی برای کودکان، برگزاری دوره های آموزشی پیشگیری از معلولیت ها و اعتیاد ، انجام خدمات مددکاری به خانواده های نیازمند، درمان اعتیاد، ارائه خدمات مهارتی، تربیتی و پرورشی به فرزندان معلول ذهنی خفیف زیر ۱۴ سال و سایر موارد با فولاد مبارکه همکاری داشته باشد.
وی با اشاره به خدماتی که صنایع میتوانند به مراکز بهزیستی داشته باشند، گفت: همانگونه فولاد مبارکه پیش از این نیز منشأ اثر بوده است، اما به طور کلی این خدمات میتواند در حوزه اشتغال جامعه هدف، حوزههای ممکن، درمان، تحصیل، ازدواج و تهیه لوازم ضروری نیازمندان و تأمین لوازم کمک توانبخشی و سایر خدمات باشد.
صادقی با تأکید بر اینکه تعامل هر چه بیشتر صنعت و بهزیستی میتواند با توجه به برنامه های هدفمندی که در بهزیستی وجود دارد از وارد آمدن بسیاری از آسیب های اجتماعی اول جلوگیری کند و سپس برای درمان آن موارد که حادث شده است راهکار ارائه نماید، بیان کرد: باید به سمت و سویی حرکت کرد که با آگاه سازی و آموزش اقشار مختلف جامعه، میزان معلولان و به طور کلی ناهنجاری اجتماعی را به حداقل ممکن برسانیم که در صورت چنین رخدادی همه مردم و در ادامه صنعت نیز منتفع میگردد، چراکه میزان تولد و گسترش افراد معلول در جامعه به کمترین میزان خواهد رسید. در نظر داشته باشیم صنعت و جامعه همه در یک کشتی هستند، اگر آسیبی به هر یک از این موارد برسد، قطعاً همه آسیب خواهند دید.
وی از فقر، معلولیت و آسیب های اجتماعی به عنوان سه معضل اصلی جوامع یاد و تاکید کرد: اگر همه کسانی که دغدغه خدمت به جامعه و کشور را دارند، دست در دست یکدیگر بدهند، مسلماً کمتر شاهد وجود افراد معلول در جامعه خواهیم بود و به جایی میرسیم که جامعه اصلاح میشود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان لنجان تصریح کرد: در نظر داشته باشیم با آگاه سازی و پیشگیری و پیشبینی از وجود چنین ناهنجاری هایی
نه تنها به لحاظ اجتماعی بلکه از نظر اقتصادی و کاهش هزینه ها نیز خدمت بزرگی به کشور کرده ایم.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا