پتروبراس ضرر ناشی از اعتصابات را کاهش داد

پتروبراس ضرر ناشی از اعتصابات را کاهش داد

شرکت نفت دولتی پتروپراس برزیل اعلام کرد که تولید نفت این شرکت کاهش تولید ناشی از اعتصابات کارگری را به 115هزار بشکه تنزل داده است.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز شرکت نفتی پتروپراس در بیانیه‌ای افزود: دیداری را با نمایندگان اتحادیه برای روز دوشنبه برنامه ریزی کرده تا راهکاری را برای حل مناقشه کارگری که از یکشنبه هفته گذشته آغاز شده و در آن اتحادیه‌ها به فروش دارایی‌های این شرکت اعتراض دارند پیدا کند.

شرکت نفتی پتروپراس برزیل هفته گذشته اعلام کرد که اعتصاب کارگران این شرکت تولید نفت پتروپراس را به میزان 273 هزار بشکه(13 درصد تولید نفت برزیل) کاهش داده است.

در شرایطی که پتروبراس سرمایه‌گذاری‌های خود را برای کاهش بزرگ‌ترین بدهی انباشته شده صنعت نفت برزیل پایین آورده است، اتحادیه اصلی نفت برزیل از روز یکشنبه گذشته یک اعتصاب سراسری را برای متوقف کردن فروش نفت توسط شرکت نفتی پتروپراس شروع کرده است.

FUP همچنین از پتروپراس خواسته که سرمایه گذاری در شبکه پالایش را از سر بگیرد و از سیاست‌های برزیل برای حفظ مشاغل تبعیت کند.

پتروپراس پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که توقف کار در برخی از واحد‌های این شرکت روی تولید و تحویل نفت به بازار تاثیر نخواهد گذاشت. این اعتصابات تازه‌ترین مشکلات شرکت نفتی پتروپراس برزیل است.

پتروپراس قصد دارد به گفتگو با اتحادیه‌ ادامه دهد و یک بسته افزایش 8.1 درصدی حقوق را به آنها پیشنهاد داده است. اتحادیه‌های کارگری طی 100 روز گذشته در حال مذاکره با پتروپراس بوده‌اند.

شرکت نفتی برزیل قصد دارد 15.1 میلیارد دلار از دارایی‌های خود را در سال جاری به فروش برساند و نقدینگی خود را برای سرمایه‌گذاری و کاهش بدهی‌ها در سال 2016 افزایش دهد.

هیات مدیره پتروپراس در 24 اکتبر فروش 49 درصد سهام این شرکت در شرکت گسپترو(واحد خط لوله گاز) به شرکت میتسوی به مبلغ 490 میلیون دلار موافقت کرد.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا