از ابتدای سال تا شب یلدا؛

بررسی و تحلیل آماری اطلاعات بازار سرمایه منتشر شد

بررسی و تحلیل آماری اطلاعات بازار سرمایه منتشر شد

این گزارش به بررسی و تحلیل روند آمار و اطلاعات و اخبار بازار سرمایه از ابتدای سال تا تاریخ 30 آذرماه 1395 در مقاطع سه و نه ماهه می‌پردازد. گزارش از دو بخش آمار و اطلاعات و عوامل موثر بر بازار (عوامل کلان و عوامل موثر بر صنایع) تشکیل شده است.

 

مدیریت تحقیق و توسعه‌ بورس اوراق بهادار تهران «گزارش تحلیل بازار» مربوط به سه ماهه‌ سوم سال 1395 را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، این گزارش به بررسی و تحلیل روند آمار و اطلاعات و اخبار بازار سرمایه از ابتدای سال تا تاریخ 30 آذرماه 1395 در مقاطع سه و نه ماهه می‌پردازد. گزارش از دو بخش آمار و اطلاعات و عوامل موثر بر بازار (عوامل کلان و عوامل موثر بر صنایع) تشکیل شده است.

در بخش نخست، مهم‌ترین آمار بازار از جمله ارزش بازار (به تفکیک بازار سهام و بازار اوراق بادرآمد ثابت)، شاخص‌ها (شاخص‌های ارزش وزنی، هم وزن و ارزی)، آمار معاملات (کل بازار و به تفکیک بازارها، اوراق بادرآمد ثابت و اوراق مشتقه)، نرخ گردش معاملات، معاملات به تفکیک حقیقی و حقوقی، سهام شناور آزاد، نسبت قیمت به سود (P/E)، تاثیر بر شاخص، ریسک و بازدهی، فراوانی بازدهی صنایع و شرکت‌های بورسی و تامین مالی به صورت تحلیلی‌ و جامع‌ بررسی می‌شوند. به‌علاوه، اطلاعات مقایسه‌ای بین بازدهی شاخص کل بورس با قیمت سکه، نرخ دلار، قیمت مسکن و شاخص فرابورس و مقایسه آن با شاخص‌های جهانی ارائه می‌شود. همچنین فعالیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس اوراق بهادرا تهران نیز بررسی می‌شود.

در بخش دوم، اخبار و اطلاعات کلان موثر بر بازار سرمایه از جمله لایحه بودجه 1396 به مجلس، انتخابات آمریکا، نقض برجام و پیامدهای آن، توافق اوپک و قیمت نفت، افزایش نرخ ارز، رونمایی از اختیار معامله در بازار سرمایه ایران، به‌روزرسانی سامانه معاملات سهام با آتوس، الزام شرکت‌ها به رعایت استانداردهای بین‌المللی گزارشگری مالی (IFRS) در تهیه صورت‌های مالی، پذیرش شرکت‌ها در بورس اوراق بهادار تهران و ... و همچنین اخبار موثر بر برخی از صنایع از جمله صنعت خودرو و ساخت قطعات، صنعت بانک‌ها و موسسات اعتباری، صنعت محصولات شیمیایی، صنعت فلزارت اساسی، صنعت استخراج کانه‌های فلزی، صنعت سیمان، صنعت محصولات دارویی، صنعت مخابرات، صنعت خدمات فنی و مهندسی، صنعت حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات و صمعت قند و شکر بررسی می‌شوند.

برای دریافت متن کامل گزارش اینجا کلیک کنید.

 

 

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا