مخالفت مجلس با انتقال شورای عالی بیمه سلامت به وزارت بهداشت با یک رای

مخالفت مجلس با انتقال شورای عالی بیمه سلامت به وزارت بهداشت با یک رای

تهران- ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 106 رای مخالف با انتقال شورای عالی بیمه سلامت از وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا،‌ نمایندگان در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی با 121 رای موافق، 106 رای مخالف و 7 رای ممتنع از 243 نماینده حاضر با پیشنهاد غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه، بودجه مجلس شورای اسلامی در لایحه برنامه ششم توسعه مخالفت کردند.
در پیشنهاد تاجگردون آمده بود که از زمان ابلاغ این قانون، شورای عالی بیمه سلامت و دبیرخانه آن از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتزع و به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتقل می شود، ارکان، ترکیب، وظایف، اختیارات و مسوولیت های شورای عالی بیمه سلامت به موجب آیین نامه ای است که به پیشنهاد تولیت نظام سلامت به تصویب هیات وزیران می رسد.
در هنگام رای گیری این پیشنهاد حاشیه هایی ایجاد شده بود، از جمله این که سهیلا جلودارزاده نماینده مردم تهران در مجلس در مخالفت با این پیشنهاد بارها از صندلی خود بلند شد و خواهان عدم رای دادن نمایندگان به این پیشنهاد بود.
پس از پایان رای گیری علی لاریجانی گفت که این پیشنهاد با اختلاف یک رای تصویب نشد، در این زمان حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان به جایگاه هیات رییسه مجلس رفت و خطاب به لاریجانی بیان کرد که من از قبل گفته بودم که دستگاه من خراب است رای من را محاسبه کنید.
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در این زمان گفت رای گیری انجام شده است.
غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پیشنهادی برای انتقال شورای عالی بیمه سلامت از وزارت تعاون به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پیشنهاد من در راستای تغییر ساختار وزارتخانه ها و اجرایی کردن تولیت نظام سلامت است.
وی تاکید کرد: تمامی ما در حوزه های انتخابیه خود با بحران عظیمی درخصوص پرداختی به بیمارستان ها در زمینه های مختلف روبرو شده ایم و پزشکان و بیماران از این موضوع ناراحت هستند و مردم آسیب دیده اند.
تاجگردون با اشاره به این که دست بیمارستان ها از محل تامین منابع برای ارائه خدمات مطلوب کوتاه است، اظهار داشت: در اوایل دهه 80 که وزارت دفاع تشکیل شد، تفکیک ها را در قوانین انجام دادیم، بنابراین امروز تعصب به خرج ندهیم.
وی اضافه کرد: بنده در تمامی این مدت تمامی حرف های کارشناسی منتقدین را گوش دادم، در این راستا پیشنهاد می کنم به عنوان یک گام اولیه در این برنامه برای اصلاح امور و کاهش فشار بر بیماران در بحث تولیت نظام سلامت کارهایی انجام شود.
نماینده مردم گچساران در مجلس ادامه داد: امروز مردم و کادر بیمارستان ها با مشکل روبرو هستند و ما می خواهیم تنها اصلاحی انجام شود و در این راستا امیدوارم دولت نیز کمک کند.
مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران به عنوان مخالف این پیشنهاد صحبت کرد و گفت: ماهاتیرمحمد نخست وزیر سابق مالزی زمانی که بین وزرایش اختلاف به وجود آمد، آنها را یک روز در یک اتاق قرار داد و گفت هر وقت مشکل تان حل شد، می‌توانید بیرون بیایید.
وی افزود: به ما که تریبون برای بیان حرف‌هایمان نمی‌دهند، ولی لازم است این نکته را بگویم که چرا مسئولان می‌خواهند اختلاف‌هایشان را از تریبون حل کنند؟ یک جا بنشینید و اختلافاتتان را حل کنید.
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی با لبخند خطاب به کواکبیان گفت: لابد پیشنهاد شما این است که سران قوا را در یک اتاق کنند، بلکه مساله حل شود.
کواکبیان نیز بیان کرد که بله، اگر اینطور باشد هم درست است، من پیشنهاد شما را هم تایید می‌کنم.
سیام**9121**1429
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا