نوزدهمین سمپوزیوم بین المللی فولاد کشور در تبریز برگزار می شود

نوزدهمین سمپوزیوم بین المللی فولاد کشور در تبریز برگزار می شود

گروه صنایع معدنی >فولاد - مدیرعامل شرکت فولاد ناب تبریز گفت:نوزدهمین سمپوزیوم بین المللی فولاد کشور با عنوان راهکار ایجاد تکنولوژی های نو، تولید و استفاده از فولادهای نوین در صنعت فولاد کشور با همکاری شرکت فولاد ناب تبریز و با حضور محققان، صنعتگران و کارشناسان این حوزه از کشورهای مختلف در تبریز برگزار می شود.

به گزارش ماین نیوز،  « کریم رحیمی»، با اعلام این خبرافزود : سمپوزیوم سالانه فولاد امسال در۱۰ و ۱۱ اسفند ماه با رویکرد “راهکارهای ایجاد تکنولوژی نو، تولید و استفاده از فولادهای نوین در صنعت فولاد کشور” و با یاری شرکت فولاد ناب در هتل کایای تبریز برگزار می شود.

به گفته رحیمی؛ این سمپوزیوم بین المللی میزبان بسیاری از شرکت های خارجی و داخلی بوده و مدیران ارشد این شرکت ها در تبریز حضور خواهند یافت.
رحیمی در خصوص محورهای مورد بحث در این سمپوزیوم نیز گفت: راه کارهای تولید فناوری در صنعت فولاد کشور و نقش مرکز تحقیقات و فناوری آهن و فولاد در این رابطه، راهکارهای علمی و عملی در حفاظت از محیط زیست و فناوری پسماندها، راهکارهای علمی و عملی به سمت توسعه تولید و استفاده از نسل سوم فولادها، راهکارهای علمی و عملی افزایش بهره وری و کاهش مصرف انرژی در صنعت فولاد کشور از جمله ی موضوعات مورد بحث در این سمپوزیوم است.

وی گفت: تا به امروز 204 مقاله در این راستا به دبیرخانه ی انجمن ارسال شده است که توسط اساتید دانشگاه اصفهان و تبریز مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و پس از تایید، در ایام برگزاری همایش ارائه می شوند؛ پیش بینی می شود که حدود 50 مقاله در هجدهمین سمپوزیوم بین المللی فولاد ارائه شود.

رحیمی تاکید کرد: تاکنون نیز 184 شرکت خارجی و داخلی برای حضور در نمایشگاه این سمپوزیوم که در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود، ثبت نام کرده اند؛ ترکیه، چین، آلمان، اتریش، روسیه و... از جمله ی این کشورها هستند.

وحید مهدی نیا، دبیر اجرایی هجدهمین سمپوزیوم بین المللی فولاد کشور نیز در این نشست خاطرنشان کرد: هدف ما در این سمپوزیوم، استفاده از نظرات مدیران و کارشناسان ارشد صنعت فولاد و همچنین دانشگاهیان است تا نتایج مفید و خروجی موردنظر را به دست آوریم.
بازگشت به شاخه اخبار فولاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا