انتظارفعالان بخش معدن، پاسخگویی مسوولان دولتی و تعهد به وعده ها است

انتظارفعالان بخش معدن، پاسخگویی مسوولان دولتی و تعهد به وعده ها است

دنیای معدن -رییس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران گفت: امروز و شرایط پس از برجام بستر رشد تولید و صادرات را فراهم کرده است و مسوولان دولتی باید به تعهدات خود در برابر فعالان بخش معدن عمل کنند.

«قدیر قیافه» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: امسال قرار است چهارمین همایش بین المللی سنگ آهن ایران در نوزدهم دی ماه جاری از سوی این تشکل در تهران برگزار شود. در سومین اجلاس مسوولان وعده بازنگری در شیوه محاسبه حقوق دولتی را مطرح کردند که تاکنون این مهم شکل اجرایی به خود نگرفته است.
وی یادآور شد: یکی از اصول 12 گانه اقتصاد مقاومتی مشخصه درون زایی و برون نگری است که برگرفته از رهنمودهای رهبرمعظم انقلاب است و ایجاد ارزش افزوده بیشتر از سوی دولت مورد تاکید است و فعالان بخش معدن نیز باید براین مهم
اهتمام ورزند.
قیافه اضافه کرد: تحلیل راهبردهای خروج از بحران تولید سنگ آهن ایران، الزامات اقتصاد مقاومتی در حوزه سیاست گذاری تولید سنگ آهن ایران از محورهای اصلی همایش مزبور است و درعین حال آسیب شناسی نظام حکمرانی بخش معدن کشور و راهبردهای توسعه صادرات محصولات معدنی دیگر نکات این رویداد معدنی محسوب می شود.
وی اضافه کرد: مسوولان برای بازشناسی مشکلات و چالش های پیش روی بخش معدن و صنایع معدنی باید در چنین همایش های تخصصی که اهل حرفه به کالبد شکافی مسایل می پردازند، مشارکت جدی داشته باشندو از دیدگاه های مطرح شده برای تنظیم سیاست ها و برنامه ها بهره گیرند .
رییس تشکل مزبور خاطرنشان کرد: امروز رقبای بین المللی به دقت اخبار بخش معدن و صنایع معدنی ایران را رصد می کنند که مطابق آن بتوانند برنامه های خود را اجرا کنند، بنابراین حضور فعال مسوولان در اینگونه همایش ها که شرکت های خارجی نیز حضور دارند، اهمیت موضوع را نشان می دهد و پشتیبانی از اهل حرفه به حساب می آید.
همچنین در این نشست خبری، « بهادر احرامیان» عضو هیات مدیره انجمن
تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران موضوع فعالیت کمتر از 20 معدن در بخش سنگ آهن در بین 200 معدن این بخش را مطرح کرد و افزود: انتظار می رود برای بهبود کسب و کار و نجات این بخش از سوی مقام های ذیربط اقدام های جدی صورت گیرد.
وی گفت: امروز از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم موضوع اخذ عوارض از صادرات سنگ آهن دانه بندی مطرح شده که اجرای آن سرمایه گذاری در این بخش را تهدید می کند .
احرامیان اضافه کرد: یکی از ویژگی های چهارمین همایش بین المللی سنگ آهن، حضور مدیران و شرکت های خارجی در ایران است و آنها براین باورند که مداخله دولت مانع از پیشرفت فعالیت در این عرصه است، بنابراین از این موضوع استقبال نمی کنند.
وی گفت : یکی از محورهای مورد بحث در همایش یاد شده، راهبردهای توانمند سازی معادن کوچک و متوسط است و انتظار می رود به این مهم در سیاست گذاری های دولت توجه جدی شود و بهره گیری از دیدگاه بخش خصوصی در این زمینه اهمیت بسزایی دارد.
احرامیان افزود: جمهوری اسلامی دارای بیش از 60 میلیارد تن ماده معدنی است و راهکارهای خلق ثروت از این مواد به عنوان یک رویکرد مهم باید در دستور کار قرار گیرد .
به گزارش ایرنا، ایران حدود 60 میلیارد تن ذخیره معدنی اکتشافی دارد که از این رقم نزدیک به 40 میلیارد تن قطعی و بقیه احتمالی است .
میزان ذخیره اکتشافی سنگ آهن ایران بالغ بر 5.1 میلیارد تن اعلام شده که بیش از سه میلیارد تن آهن قطعی و مابقی احتمالی برآورد شده است .

بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا