قیافه هشدار داد:

تعطیلی معادن با وضع عوارض روی صادرات سنگ آهن

تعطیلی معادن با وضع عوارض روی صادرات سنگ آهن

گروه معادن >سنگ آهن - رئیس انجمن سنگ آهن ایران گفت: با وضع عوارض روی صادرات سنگ آهن تعداد دیگری از معادن نیز تعطیل خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، قدیر قیافه در نشست خبری چهارمین همایش بین المللی انجمن سنگ آهن ایران مطالبی را مطرح کرد که اهم آنها به شرح زیرند:

- چهارمین همایش بین المللی سنگ آهن ایران 19 دی ماه امسال در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار می شود.

- محورهای همایش تحلیل راهبردهای خروج از بحران صنعت، بررسی الزامات اقتصاد مقاومتی در سیاستگذاری حوزه سنگ آهن، چگونگی توانمندسازی معادن کوچک و متوسط و آسیب شناسی حکمرانی زنجیره ارزش صنعت و راههای توسعه صادرات معدنی است.

- پنج کارگاه آموزشی در حاشیه همایش برگزار خواهد شد. همچنین دو پنل نیز در همایش خواهیم داشت. از همین جا از از همکاران دولتی و فعالان فولادساز برای حضور در همایش دعوت می کنیم. به دنبال یک همایش خروجی محور هستیم.

- برای نخستین بار در همایش سنگ آهن از بانوان معدنکار و پیشکسوتان حوزه معدن تقدیر خواهد شد.

- با سیاست فعلی وزارت صمت در 1404 صنعت فولاد قطعا با کمبود مواد اولیه مواجه خواهد شد. با وضع عوارض تعداد دیگری از معادن نیز تعطیل خواهند شد.

- رهبری در فرمایشات خود بر حمایت از بنگاههای کوچک و متوسط تاکید کرده اند چرا که سهم بزرگی از توسعه و اشتغال کشور بر دوش این واحدهاست. اما برخی دوستان در وزارت صمت اعتقادی به حمایت از این دسته از بنگاهها ندارند.

- اگر در نامه اخیر معدنی ها به آقای نوبخت حرف غیرکارشناسی زدیم، خواهش می کنم رسانه ها ما را به چالش بکشند.

- بیشترین ارزش افزوده بین سنگ آهن تا حداکثر بریکت است.
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا