گزارش هفتگی بررسی بازارها منتشر شد؛

پیشتازی بورس تهران در مقایسه با سایر بازارها

پیشتازی بورس تهران در مقایسه با سایر بازارها

در مدت مشابه شاخص فرابورس ایران 8.2 درصد، قیمت سکه بهار آزادی 11.9 درصد، قیمت دلار (آزاد) 16.3 درصد و قیمت یورو (آزاد) 11.1 درصد افزایش داشته است.

 

بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که هر هفته توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران تهیه و منتشر می­شود، از ابتدای سال تا 1 دی 1395شاخص کل (هم­وزن) بورس تهران 18.3 درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، در مدت مشابه شاخص فرابورس ایران 8.2 درصد، قیمت سکه بهار آزادی 11.9 درصد، قیمت دلار (آزاد) 16.3 درصد و قیمت یورو (آزاد) 11.1 درصد افزایش داشته است.

از مهم­ترین اتفاقات هفته گذشته می­توان به شروع معاملات اختیار معامله در بازار سرمایه ایران، جلسه ویژه دولت به‌منظور بازگشایی نماد بانک­ها، درج نماد شرکت بورس در تابلوی اصلی بورس اوراق بهادار تهران، افزایش قیمت دلار و افزایش قیمت نفت در اثر پیش‌بینی کمبود عرضه در سال 2017 اشاره کرد.

بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که به بررسی عملکرد بورس تهران، فرابورس ایران، 17 بورس معتبر خارجی، قیمت ارز و سکه، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت، اطلاعیه­های مهم منتشرشده در کدال و خبرهای مهم در طول هفته پرداخته، در هفته گذشته حجم معاملات 3,255 میلیون سهم و ارزش آن 4,750 میلیارد ریال بوده است که حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته گذشته (با احتساب یک روز کاری کمتر) به ترتیب 2 و 38 درصد کاهش داشته است.

صنعت «خودرو و ساخت قطعات» بیشترین حجم و ارزش معاملات هفتگی را به خود اختصاص داد. این صنعت 48 درصد از حجم معاملات هفتگی را به خود اختصاص داد و دو صنعت «سرمایه­ گذاری­ ها» و «محصولات شیمیایی» به ترتیب با 9 و 7 درصد در رده­ های بعدی قرار گرفتند. ارزش بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات این هفته نسبت به پایان هفته گذشته 0.7 درصد کاهش داشته است.

مطابق این گزارش از ابتدای سال 95 تا اول دی، قیمت انواع نفت با افزایش قابل‌توجهی همراه بود و قیمت نفت وست‌تگزاس، برنت و اپک به ترتیب 38، 37 و 51 درصد افزایش داشته است. در مدت مشابه و در میان قیمت فلزات اساسی، روی با 48 درصد، بیشترین و طلا با منفی 8 درصد، کمترین بازدهی را داشتند.

بر این اساس در هفته منتهی به 1 دی 1395، صنعت «دباغی، پرداخت چرم و ساخت انواع پاپوش» با بازدهی مثبت12.7 درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت. در مدت مشابه صنعت «ساخت دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی» با افت 5.6 درصدی، بیشترین افت را تجربه کرد. در میان شرکت­ها، شرکت «بیمه دانا» با مثبت 14 درصد بیشترین افزایش و شرکت «کمک‌فنر امین» با منفی 18.3 درصد بیشترین کاهش را داشتند.

در میان شاخص‌های بورس‌های معتبر بین‌المللی در هفته گذشته، شاخص بورس آمستردام (AEX) با رشد 1.1 درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص بورس هنگ­ کنگ (HANG SENG) با افت 2 درصدی، کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده­ اند.

برای دریافت اصل گزارش اینجا را کلیک کنید.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا