صادرات 15 قلم از مشتقات مایع نفت و گاز آزاد شد

صادرات 15 قلم از مشتقات مایع نفت و گاز آزاد شد

تهران- ایرنا- گمرک جمهوری اسلامی ایران فهرست 15 قلم کالای خارج از شمول دستورالعمل پیشگیری از قاچاق و عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی یارانه ای برای صادرات را اعلام کرد.

به گزارش یکشنبه ایرنا از گمرک جمهوری اسلامی ایران، در اجرای ماده20 دستورالعمل پیشگیری از قاچاق و عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی یارانه ای، فهرست کالاهای خارج از شمول این دستورالعمل برای صادرات با توجه به استعلام به عمل آمده از سازمان ملی استاندارد، اعلام شد.
بر پایه این گزارش، کالاهای خارج از شمول این دستورالعمل برای صادرات ترکیبات گلایکولی (مونو- دی- تری)، ترکیبات اتانول آمین‌ها (مونو- دی- تری)، متانول، ضدیخ، انواع اسیدها، روغن ترمز، انواع رزین‌ها، برش‌های کمتر از C5، الکل‌ها و اکسو الکل‌ها، اتیلن، آلکیداسیدها، ایزومرهای زایلن و مخلوط آنها (متا- ارتو- پارا)، تولوئن و ترکیبات آن، هگزان و ترکیبات آن و وینیل استات مونومر است.
در همین زمینه، «عبدالرضا غلامی» مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران با صدور بخشنامه‌ای، خارج شدن 15 قلم محموله‌های مایع نفت و گاز از ضوابط مندرج در دستورالعمل پیشگیری از قاچاق و عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی یارانه‌ای توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز را برای اجرا ابلاغ کرد.
امروزه فرآورده‌های نفتی افزون بر مصرف در زمینه سوخت وسایل نقلیه، روغن موتور و... در تهیه بسیاری از قطعات مورد نیاز ساخت وسایط نقلیه، نقش ارزنده‌ای دارد. ماده اولیه بیشتر داروها و حتی آنتی‌بیوتیک ها از ترکیبات نفتی مشتق می‌شود.
بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا