مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان:

تالار شیشه ای، میزبان سرمایه گذاری های جسورانه

تالار شیشه ای، میزبان سرمایه گذاری های جسورانه

صندوق‌های جسورانه می‌توانند برای تامین مالی شرکت های دانش بنیان زیر ساخت‌های مناسب را فراهم و با استفاده از ایده و دانش، محصولات تجاری سودآور تولید کنند.


مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان از پذیره نویسی اولین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه (VC) با نماد “رویش” و با سرمایه ۵۰ میلیارد تومانی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، علی تیموری مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان به اهمیت شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: تامین سرمایه لوتوس علی رغم زمان کوتاه فعالیت خود تلاش کرده با هدف گذاری مناسب بتواند حضور موثر و مفیدی در حوزه تامین مالی شرکت های دانش بنیان داشته باشد.

وی ادامه داد: در حال حاضر سهم سرمایه گذاری طرح های دانش بنیان در ایالات متحده حدود ۲ درصد از GDP این کشور را شامل می‌‌شود و سهم این شرکت‌ها در GDP بالغ بر ۲۱ درصد است و این موضوع نشان دهنده‌ پتانسل رشد بالای این شرکت‌ها است؛ همچنین نرخ بازدهی سالانه سرمایه گذاری جسورانه در آمریکا در ۲۰ سال اخیر بالای ۳۰ درصد بوده است.

مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان با بیان اینکه این حجم سرمایه گذاری در کشور آمریکا ضرورت توجه به حوزه‌های دانش بنیان را نشان می دهد، گفت: صندوق‌های جسورانه می‌توانند برای تامین مالی شرکت های دانش بنیان زیر ساخت‌های مناسب را فراهم و با استفاده از ایده و دانش،  محصولات تجاری سودآور تولید کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه حوزه های اصلی سرمایه گذاری صندوق جسورانه لوتوس عبارت است از سلامت ( دارو های بیوتکنولوژیک) و فن آوری های مالی، گفت: چهارشنبه جاری پذیره نویسی اولین صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه (VC) انجام می شود و همچنین در راستای توسعه سرمایه گذاری‌های جایگزین صندوق کالایی در بهمن ماه آغاز به پذیره نویسی خواهد کرد.

مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان با بیان اینکه نهاد‌های مالی ایران  امروز به میزانی از رشد و تجربه دست یافته اند که می توانند به این عرصه وارد شوند گفت: صندوق سرمایه لوتوس پارسیان بیشتر با رویکرد زیست فناوری و سل تراپی با همکاری پژوهشگاه رویان در حوزه سلامت و حوزه تخصصی خود که وین تک است فعالیت می کند و عمده پرتفوی سرمایه گذاری به بخش های زیست فناورانه و سل تراپی اختصاص دارد.

علی تیموری با بیان اینکه موسسین صندوق تامین سرمایه لوتوس پارسیان، پژوهشگاه رویان، مجموعه برکت تل، شرکت سرمایه گذاری پویا و گروه مالی پارسیان هستند و طرح های نوآورانه، تحقیق و توسعه، شرکت‌های نوپا محور این صندوق را تشکیل می‌دهد، گفت: در صورت موفقیت پروژهایی سرمایه گذاری شده، امکان تجاری سازی آن فراهم می شود.

تیموری در مورد میزان سرمایه گذاری صندوق لوتوس بیان کرد: میزان سرمایه این صندوق مبلغ ۵۰ میلیارد تومان است که پذیره نویسی در سه مرحله ۱۵ میلیاردی، ۲۰ میلیاردی و ۱۵ میلیارد تومانی طی فرایند یک ساله انجام می شود.

مدیر عامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان ادامه داد: تقریبا ۸۰ درصد پرتفوی مشخص شده و صندوق سرمایه گذاری جسورانه لوتوس پارسیان با نگاهی به آینده و با تاکید بر حفظ حاکمیت شرکتی ریسک های سرمایه گذاری را کاهش خواهد داد.

در ادامه حسن کاظم زاده مدیر سرمایه گذاری جایگزین شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان، اظهار داشت: مالکیت صندوق دارای سقف و کف است که کف خرید سرمایه گذاری برای هر شخص حقیقی ۵ واحد یا ۵ میلیون تومان وبرای هرشخص حقوقی ۳۰ واحد یا ۳۰ میلیون تومان و سقف خرید هم برای هر شخص حقیقی ۳۰۰۰ واحد یا ۳ میلیارد تومان و برای اشخاص حقوقی ۶۰۰۰واحد یا ۶ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: ۵۰ هزار واحد از صندوق عرضه خواهد شد که قیمت هر یک از این واحد‌ها ۱ میلیون تومان است همچنین خریداران می‌توانند ۳۰ درصد از مبلغ را در زمان پذیره نویسی و مابقی را یک ماه پس از اعلام پرداخت کنند.

مدیر سرمایه گذاری جایگزین شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان در مورد نحوه واگذاری سهم بیان کرد: واگذاری مالکیت روی تابلوی مجزای فرابورس بصورت توافقی و مذاکره ای امکان پذیر است.

وی با اشاره به این که شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان مذاکرات مداومی را با پژوهشگاه رویان انجام داده است و قرارداد‌های حقوقی محکمی میان این دو تنظیم شده است، گفت: اشخاص حقیقی برای خرید نیاز به امضا بیانیه ریسک دارند و به دلیل ریسک‌های بیشتری که متوجه این سرمایه‌گذاری است باید اظهارنامه توانایی مالی را پرکنند.

در پایان این نشست مدیر عامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان در پاسخ به این سوال که  این صندوق با پژوهشگاه رویان به عنوان شرکتی با سابقه ۲۵ ساله، همکاری دارد؛ آیا می‌توان این نوع سرمایه گذاری را جسورانه خواند؟ گفت : این صندوق در نظر دارد در ۵ تا ۶ پروژه ای که پژوهشگاه رویان طراحی کرده سرمایه گذاری کند و با توجه به اینکه احتمال موفقیت هر یک از این پروژه ها مشخص نیست،  می‌توان این سرمایه‌گذاری را جسورانه خواند.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا