تقی زاده در گفت‌وگو با ماین نیوز:

از اعمال عوارض روی صادرات کنسانتره متعجم

از اعمال عوارض روی صادرات کنسانتره متعجم

گروه معادن >سنگ آهن - مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر نسبت به اعمال عوارض روی صادرات کنسانتره سنگ آهن ابراز تعجب کرد.

ناصر تقی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ماین نیوز با اشاره به اینکه تا این لحظه اطلاعی از تصمیم دولت برای اعمال عوارض روی صادرات کنسانتره ندارد و اولین بار است که چنین خبری را می‌شنود، افزود: قرار نبود چنین تصمیمی گرفته شود. بلکه پیشنهاد اعمال عوارض روی صادرات سنگ آهن دانه‌بندی مطرح شده بود. ما هم‌اکنون 4 میلیون تن دپوی کنسانتره سنگ آهن در گل گهر داریم و بازار داخلی کشش جذب این میزان محصول را ندارد و چاره‌ای جز صادرات آن نداریم.

وی افزود: در صورت اعمال عوارض روی صادرات کنسانتره سنگ آهن دیگر امکان صادرات این محصول را نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با بیان اینکه یک خط دیگر کنسانتره‌سازی گل گهر نیز اردیبهشت ماه سال آینده راه‌اندازی خواهد شد، گفت: با راه‌اندازی این خط 2 میلیون تن دیگر به ظرفیت تولید کنسانتره گل گهر افزوده خواهد شد.

به گزارش ماین نیوز، گمرک ایران روز چهارشنبه 24 آذر ماه فهرست 24 قلم کالای صادراتی مشمول عوارض را اعلام کرد که در بین آنها کنسانتره و گندله سنگ آهن نیز مشاهده می‌شوند و هر یک از این دو محصول مشمول دریافت 15 درصد عوارض صادراتی شده‌اند. با این حساب عوارض صادراتی گندله پابرجا مانده و برای نخستین بار کنسانتره سنگ آهن مشمول عوارض صادراتی شده که این موضوع تعجب بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه معدن را برانگیخته است.
گفت‌وگو از محمدجواد به‌آبادی
بازگشت به شاخه اخبار معدن بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا