قرارداد با بوئینگ پس از ۳۷ سال تحریم امضا شد

قرارداد با بوئینگ پس از ۳۷ سال تحریم امضا شد

قرارداد خرید هواپیماهای جدید از بویینگ طبق توافق هایی که پیش از این بین بویینگ و ایران ایر شده بود، پس از ۳۷سال تحریم به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایلنا، علی رغم فضایی که برخی رسانه‌ها در خصوص نتیجه بخش نبودن توافق برجام در زمینه خرید هواپیما از ایرباس و بویینگ ایجاد کرده بودند، قرارداد خرید هواپیماهای نو از بویینگ بین ایران ایر و این کمپانی به امضا رسید.

طبق توافق هایی که پیش از این بین بویینگ و ایران ایر شده بود، قرار بر این بود که  قرارداد 25 میلیارد دلاری برای خرید 80 فروند هواپیمای مسافربری بویینگ منعقد شود.لازم به ذکر است این قرارداد شامل هواپیماهای MAX-737  ، 777-300  و  777 X می‌باشد.

قرارداد بویینگ و ایران ایر در حالی منعقد می شود که بسیاری از رسانه‌های مخالف دولت مدعی بودند،برجام نمی تواند کارکردی برای خرید هواپیماهای نو داشته باشد و با بر سر کارآمدن ترامپ به عنوان رییس جمهوری جدید دولت آمریکا، خرید هواپیما از آمریکا را منتفی می‌دانستند.

به نظر می رسید از آنجایی که مذاکرات با شرکت اروپایی- آمریکایی ایرباس زودتر انجام شده، قرارداد خرید از این کمپانی زودتر از بویینگ به سرانجام برسد و قطعی شود اما پیشتازی بویینگ نشان داد این معامله نه یک جریان سیاسی بلکه یک رقابت کاملا اقتصادی بین شرکت های بزرگ دنیا است و این شرکت‌های بزرگ جهانی در رقابت برای دست یافتن به بازار ایران هستند.

انتهای پیام

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا