عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با تسنیم:

رایانه‌های نامناسب میلیاردها تومان هزینه درمان روی دست دولت می‌گذارد

رایانه‌های نامناسب میلیاردها تومان هزینه درمان روی دست دولت می‌گذارد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت:بیماری‌های چشمی و رفع نقایص بینایی هر ساله میلیاردها تومان هزینه معالجه برای دولت و جامعه ایجاد می‌کند که با احتساب رایانه‌های نامناسب خانگی رقم این هزینه بسیار بیشتر خواهد شد.

احمد آریایی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه در رایانه‌های بدون کیس به دلیل فناوری‌های بروز نسبت به رایانه‌های سنتی که مطابق فناوری سال‌های گذشته تولید شده‌اند، میزان اثرات مضر بر چشم کاهش یافته است، اظهار کرد: علاوه بر اهمیت موضوع از نظر سلامت جامعه، هر ساله از هزینه‌های جامعه و دولت برای درمان‌های مربوطه می‌کاهد. طبق برآوردها بیش از دو میلیون رایانه سنتی در ادارات دولتی وجود دارد که این رایانه‌ها به دلیل فناوری قدیمی، احتمال بیماری‌های چشمی به ویژه نزدیک‌بینی را افزایش می‌دهند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به طور متوسط هر کارمند دولتی در سال دو بار برای معاینه چشم مراجعه می‌کند، گفت: در نتیجه بیماری‌های چشمی و رفع نقایص بینایی هر ساله میلیاردها تومان هزینه معالجه برای دولت و جامعه ایجاد می‌کند که با احتساب رایانه‌های نامناسب خانگی رقم این هزینه بسیار بیشتر خواهد شد.

وی درباره تولید بومی رایانه‌های AIO مطابق با فناوری روز و مناسب برای ادارات و سازمان‌ها، گفت: با توجه به الزامی که تغییر فناوری ایجاد می‌کند، دولت می‌تواند هنگام نوسازی شبکه‌های رایانه‌ای زیرمجموعه‌های خود، از رایانه‌های بدون کیس تولید داخل استفاده کند و اتفاقا باید برای تجویز مصرف تولیدات داخلی، مشوق‌هایی را نیز در نظر بگیرد که برای مثال می‌تواند خرید محصولات داخلی را معاف از 9 درصد مالیات بر ارزش‌افزوده کند.

او با تاکید بر اینکه دستگاه‌های دولتی، مسئولان و چهره‌ها باید در استفاده از کالای ایرانی الگو باشند، تصریح کرد: قطعا تولیدکننده ایرانی نسبت به سلامت هم‌وطن خود حساس‌تر از دیگران است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:‌ مطالعه جامع درباره اثرات رایانه‌ها بر سلامت چشم و محاسبه‌ای از هزینه‌های درمان آن که بر جامعه و دولت وارد می‌شود، می‌تواند در تصمیم‌گیری دولت درباره استفاده از نوع رایانه‌ها بسیار مفید باشد و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از دریافت گزارش یا نتایج پژوهشی در این باره برای بررسی بیشتر موضوع استقبال می‌کند.

انتهای پیام/

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا