شرکت های نفتی بین المللی برای اکتشاف سرمایه گذاری می کنند

شرکت های نفتی بین المللی برای اکتشاف سرمایه گذاری می کنند

شرکت‌ های نفتی در تلاش اند تا از صرف هزینه ‌های بالا برای اکتشاف مناطق ناشناخته نفتی خود داری ‌کنند و در عوض، قصد دارند برای اکتشاف در مناطق شناخته شده هزینه بپردازد.


شرکت‌ های نفتی در پی سرمایه ‌گذاری پروژه های اکتشافی منابع تازه نفت خام هستند تا سال ٢٠٢٠ بازار خود را بهبود بخشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) و به نقل از اکونومیست: با توافق تولیدکنندگان عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت، تغییراتی در قیمت نفت ایجاد شد.

به نظر می ‌رسد پس از این توافق و تغییرات قیمت نفت، شرکت‌ های نفتی در تلاش هستند تا از صرف هزینه ‌های بالا برای اکتشاف مناطق ناشناخته نفتی خودداری ‌کنند و در عوض، قصد دارند برای اکتشاف در مناطق شناخته شده هزینه بپردازد.

یکم دسامبر، شرکت نفتی «بریتیش پترولیوم»، اعلام کرد که برای ساخت سکوی حفاری خود در «مد داگ»، یکی از سه میدان نفتی خلیج مکزیک، حدود ٩ میلیارد دلار سرمایه ‌گذاری کرده است. در حالی که برای نخستین بار هزینه اجرای آن ٢٠ میلیارد دلار برآورد شده بود.  این میدان نفتی در سال ١٩٩٨ کشف شد و دارای ذخایری بالغ بر چهار میلیارد بشکه نفت و گاز است.

بنابر این گزارش، شرکت‌ های نفتی بزرگ، ازجمله بریتیش پترولیوم علاقه خود را برای اکتشاف میدان‌های نفتی آب‌های خلیج مکزیک نشان دادند. سرمایه ‌گذاری‌های خصوصی برای صنعت نفت در آب ‌های عمیق مکزیک، از دهه ١٩٣٠ میلادی تا سال ٢٠١٤ ممنوع بود، بنابراین هیجان بالایی برای اکتشاف در این منطقه وجود داشت.

شرکت‌ انگلیسی هلندی «شل»، روز هفتم دسامبر و شرکت فرانسوی «توتال» نیز ماه گذشته، برای مطالعه میدان‌های نفتی ایران با این کشور یادداشت تفاهم امضا کردند.

این اقدامات ناگهانی نشان می‌دهد که صنعت نفت برای نخستین بار، پس از آغاز کاهش قیمت آن از سال ٢٠١٤، به دنبال منابع تازه نفت خام است که تا سال ٢٠٢٠ بازار خود را بهبود بخشد.

پس از توافق ٢٠ آذر تولید کنندگان عضو و غیر عضو اوپک برای کاهش تولید نفت، امید به افزایش قیمت نفت زیاد شده است.

بازگشت به شاخه اخبار صنعت و اقتصاد بازگشت به صفحه نخست

نظرات کاربران

دسته بندی های "بازتاب رسانه ها" استیل پدیا